Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Hartwich
Hej Alle,

Jeg aner intet om tv andet end at Sumsung laver et fedt design jeg ønsker at være ejer af.

Dog aner jeg ikke hvad jeg skal vælger, om det dækker mit behov.

I frygt for at blive svinet til med nyt indlæg, vover jeg pelsen alligevel.

Jeg er fornylig blevet single og skal have mig et nyt tv da eksen nuppede det andet.

Valget er nok imellem disse to:
46" LED-TV UE46D5005 eller 46" LCD-TV LE46D555

Forskellen er et par hundre kroner og LED/LCD.

Mit behov er en 46" hvor der skal ses en masse sport, samt noget PS3, Skal ikke bruge 3D eller noget, men primært sport og PS3.

Dog aner jeg ikke om hvad man skal fortrække, LCD eller LED osv.

Håber jeg kan få et råd til hvilket et jeg burde købe.
Af Mysen
LED er LCD. Der er bare brugt dioder som baggrundslys i stedet for lysstofrør.

Du får en tyndere og mere strømbesparende model i UE46D5005, men til gengæld vil den nok lide af bleeding, der er ujævnt fordeling af baggrundslyset.

LE46D555 er tykkere og bruger lidt mere strøm. Til gengæld er den billigere og ikke så udsat for den ujævne belysning.
Udover bleeding er billedkvaliteten nok meget ens på de to.

Kort sagt: Kan du leve med en lidt tykkere model, er LE46D555 det bedste køb. Det koster lidt på både pengepungen og billedet med en tynd model, men det er der stadig mange, der er villige efter at betale.
Af Hartwich
Mysen skrev:LED er LCD. Der er bare brugt dioder som baggrundslys i stedet for lysstofrør.

Du får en tyndere og mere strømbesparende model i UE46D5005, men til gengæld vil den nok lide af bleeding, der er ujævnt fordeling af baggrundslyset.

LE46D555 er tykkere og bruger lidt mere strøm. Til gengæld er den billigere og ikke så udsat for den ujævne belysning.
Udover bleeding er billedkvaliteten nok meget ens på de to.

Kort sagt: Kan du leve med en lidt tykkere model, er LE46D555 det bedste køb. Det koster lidt på både pengepungen og billedet med en tynd model, men det er der stadig mange, der er villige efter at betale.
Pris forskellen på de 2 er kun 450kr., så spørgsmålet er om på strøm om de ikke hurtigt er tjent ind?

Det der bleeding må jeg lige slå om hvad det betyder, for hvis det er en ulæmpe, så skal det jo også overvejes.