Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvordan smider man nemmest en video eller andet i varierende format op på sin tv skærm via netkabel? Kan man vise det direkte fra pcen så den dekoder formatet eller skal tvet helst ha en fil den kender før det blir godt?
Og skal netkablet helst sidde i lanport på pcen eller i lanport på trådløst stofa modem?
Har pt et GT30.
Hilsen tv -net -link something rookien :o)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Via LAN, så er det DLNA du skal have gang i. På din PC skal der så køre et stykke DLNA-software, som får din PC til at agere som en server, som dit TV kan forbinde til. Vi bruger Twonky som serversoftware under vore tests.

Du må ikke sætte et LAN-kabel direkte imellem dit TV og dit TV. Det skal gå igennem din router.

Dine film skal dog lægges i et format, som dit TV kan læse og her er mange TV ret kræsne med hvordan du koder filmene. Her må du prøve dig frem og finde et videoformat der virker på din skærm og så fremover kun kode dine film på denne måde. Hvis du downloader film fra nettet, så får du nok svært ved at sikre dig at de altid vil virke.
Af Skyheart
Jeg har nu et Samsung ps51d7005. Det er koblet til netværk med kabel. Pc er også til Stofarouter på kabel.
Film fra pc via Samsungs Allshare hakker stadig helt vildt.
Er der noget med man skal åbne en port til DLNA i routeren for at afhjælpe dette og hvordan gør man det?
Jeg kan ikke finde noget brugbart på google :(
Af Skyheart
Slet ikk nogen der har et godt råd til hvorfor visning af video på tv hakker helt vildt?
Både pc og tv er kablet til routeren.
Af Emil Larsen
Jeg har det samme problem.
Har et samsung "på prøve" og har indtil videre gjort følgende:

1) Jeg har en af de hurtigste og bedste routere på markedet (Netgear wndr3700).
2) Fjernsyn og computer er kablet til routeren
3) Servio, wmp og allshare alle testet, hvor servio har minimalt bedre resultat
4) Afspilning fra USB og Boxee boxe (et par billige kinesiske af udgaven) har ingen problemer.
5) I servio skulle computeren decode med alle 4 processorer.
6) På computeren er det en særskilt harddisk der afspiller filmen 7200.

Alligevel er der små lags. Oftest lidt i lyden men andre gange hele billedet.

Det er mindre tydeligt ved 720p tv-serier, men allerede ved 720p dts saving private ryan (ca. 8 gb) begynder der ret voldsomt lag.

Mit spørgsmål er ret simpelt om det er fjernsynet der ikke er i stand til at modtage informationerne hurtigt nok via dlna og om andre (panasonic *host* *host*) vil være hurtigere??
Af Skyheart
Hos mig står det nærmest stille, der var kun et tilfælde hvor det kørte flydende. Desværre aner jeg ikke hvorfor det virkede den ene gang.

Jeg kan heller ikke få allshare til at vise tvet på pc software. Jeg kan kun afspille film ved at gå ind på mapper på pcen fra allshare på tvet.

Nogle mener man skal åbne porte i stofarouteren, men stofa selv siger der ingen lukkede porte er udover dem de bruger til email.

Ville det hjælpe at ha et seperat netkort til at streame igennem og et andet til selve internetforbindelsen?
Af Buffer
jeg kan hellere ikke få alle filer til at virke. og har prøvet det Twonky, men den siger at den ikke kan afspille i den codec. Så hvad for et program skal jeg så bruge til at lave det om med.
Af Emil Larsen
I kommer ikke til at kunne afspille alle filer.
Bag .mkv filer gemmer sig en lang række codec.
Servio var det program jeg har fået til at afspille flest forskellige codec. Desværre lagger det nok til (en smule hist og pist), at jeg hellere vil bruge en chinabox boxee...