Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Synes godt nok der er en del modsigende info på diverse fora.

Nogle siger VT30 slet ikke kan afspille fra NTFS, andre siger den kan, men at den ikke vil afspille MKV filer.

Er der ikke et par VT30 ejere som kan enten bekræfte eller afkræfte om den kan afspille fra NTFS formatterede diske og om den herfra kan spille MKV filer?

Har sendt samme spørgsmål til Panasonic, men det er altid rart at høre fra brugerne selv så man hører hvad der reelt virker og ikke kun hvad der burde virke. 8)

Fandt dette link som jeg dog ikke aner hvor pålideligt er:
http://www.digitalversus.com/panasonic- ... 19414.html
Despite what we've said in some of our recent reviews, the media players in Panasoic's latest TVs do support external storage devices that are formatted using NTFS.

Just being able to support NTFS doesn't really help the media players in Panasonic's new TVs that much: during our tests, they could only play AVI, DivX, WMV and Mov video files. Container formats like MKV, MTS and M2ST all refused stubbornly to play. A dedicated media centre puts in a much better performance.
Af Maestroelite
Håber ikke det er dårlig stil at bumpe når der er gået 24 timer O_O

Der må da være et par VT30 folk som har et svar i ærmet.
Af Mysen
Hvis det er det, der holder dig tilbage fra at købe en VT30, kan du jo bare tage en ntfs HDD med MKV-filer med ind i en butik med flinke medarbejdere.
-Selv om det selvfølglig er lettere at få en ejer herinde til at prøve ;)

Vær opmærksom på, at VT30 ikke understøtter DTS lyd, hvilket kan være en dealbreaker for dig...
Af Maestroelite
Mysen skrev:Hvis det er det, der holder dig tilbage fra at købe en VT30, kan du jo bare tage en ntfs HDD med MKV-filer med ind i en butik med flinke medarbejdere.
-Selv om det selvfølglig er lettere at få en ejer herinde til at prøve ;)
Det kunne selvfølgelig være en ide, men man har altid så travlt du ved ;)
Mysen skrev:Vær opmærksom på, at VT30 ikke understøtter DTS lyd, hvilket kan være en dealbreaker for dig...
Kan jeg evt lige få dig til at uddybe den?
Jeg er ikke sikker på det vil være et problem for mig, men man ved aldrig.
I tilfælde af jeg køber VT30 sender jeg lyden via de analoge stik til min stereo forstærker som kun har RCA indgange.
Jeg vil så se filer fra HD eller via PS3.
Sender den ikke engang lyden videre i stereo eller...?

(Fandt også ud af at mine alternativer Sammy PS51D7/8005 ikke har nogen analog lydudgang så der skal jeg enten køre minijack til RCA eller sætte en toslink konverter imellem, sgu for irriterende at os med stereo forstærker skal igennem sådan noget :D ).
Af Mysen
Så længe du kun har stereoforstærker, og du vil bruge den analoge lyd, så er det ikke et problem, at TV'et ikke understøtter DTS.
Men hvis man vil have surround lyd, er DTS det bedste, der findes. Det er det brugte digitale lydspor på DVD og blurays idag.

Men lyd er altså ikke noget, jeg ved meget om, andet end, at DTS lyder mange gange bedre på en film end al anden lyd gør.
Af ErikUkendt
Mysen skrev: Vær opmærksom på, at VT30 ikke understøtter DTS lyd, hvilket kan være en dealbreaker for dig...
Det tror jeg er en påstand.

Mit G20 har ikke problemer i den retning, og det sender gladeligt DTS lyd til min forstærker fra bla. DRHD. Det ville være mærkeligt hvis topmodellen skulle have problemer i den retning.
Af Mysen
Du har ret.

Jeg beklager misvisningen, men jeg kan bare ikke lige komme på, hvor jeg har fanget, at DTS ikke understøttes af andre end Samsung? Noget med noget manglende certificering....

Under alle omstændigheder, står der at DTS understøttes i VT30 manualen, så bare glem mit vrøvl ;)
Af Maestroelite
Så kom der et svar fra Panasonic support:

Q: Hej Kan VT30 læse fra en ekstern USB disk formateret i NTFS? (Der er lidt tvivl på diverse fora om dette er muligt eller ej). Afspiller den også filer i MKV format?
A: Nej du kan kun bruge fat32, ja den kan afspille mkvfiler. For at afspille skal du bruge en usb pind på max 128gb, og hvis du vil optage fra den interne digitale tuneren skal du bruge en harddisk mellen 160gb og 2 tb (muligvis denne modell kan klare 3tb) med egen strømforsyning. Men det garanteres ikke at alle pinde og diske fungerer med fjernsynet så jeg ville ikke rekomendere at du bestiller den på internet men i en fysisk butik.
Q: Hej, tak for svar. "For at afspille skal du bruge en usb pind på max 128gb" Jeg tænkte ikke på USB stick, men på en harddisk, hvis man bruger en HD til at afspille fra kan den så være formaterret i NTFS? (Ellers kan man ikke have filer over 4GB jo).
A: Jo harddisken kan være med ntfs, men en harddisk bliver formateret med fjernsynet. En harddisk kan kun bruges til inspilning fra den digitale tuner, du kan IKKE bruge en harddisk til afspilning af dine egne film fra f.eks. din pc. Til afspilning af egne film kan kun benuttes en usb pind med fat 32 (ja og så har du grænsen med 4gb).
Af Mysen
Temmelig stor begrænsning :s
Tak for update
Af Maestroelite
Mysen skrev:Temmelig stor begrænsning :s
Tak for update
Ja det må siges, men jeg undrer mig stadig en smule og forholder mig en smule skeptisk i forhold til svaret.

Ville gerne have nogle ejere på banen og fortælle hvad virker for dem.
Af Maestroelite
Er der slet ingen som ejer et VT30 som læser denne tråd og kan bekræfte eller afkræfte om det virker med en NTFS formatteret harddisk?

:(
Af Supergris
Hvorfor bekymre sig om det, når en Wd tv Live eksempelvis kan købes til 599 kr. og kan afspille alt, uden problemer...
En medie - afspiller er en meget bedre løsning!