Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kbo
Har just indkøbt LE40C655.
Er overordnet set tilfreds med det, men de hurtige bevægelser har jeg ikke rigtig kunne greje endnu mht. indstillingerne. Specielt nyhedsrullen nederst på TV NEWS har det med at "sitre" periodevis. Sport og action klares OK, dog med enkelte hakkende udfald i dele af billedet.
Jeg kunne derfor godt bruge noget erfaringsudveksling omkring Motion Plus billedbehandlingsfunktionen fra andre Samsung ejere.
Jeg kan enten vælge mellem Off - Standard - Rolig - Tydelig og Brugerdefineret.
HDTV.co.uk anbefaler brugerdefineret 10 - 0. Andre test anbefaler enten Off/Standard eller Off/Tydelig.
Jeg brugte en hel eftermiddag på at prøve mig frem, men jeg kan simpelthen ikke gennemskue forskellen mellem Standard, Rolig og Tydelig. Ingen af indstillinger virker konsekvent.
Hvilken indstillinger er til hvad? Skal en fodboldkamp eksempelvis være tydelig eller rolig??
Hvilken funktioner foretrækker I til at få has på de forskellige former for hurtige bevægelser?
Af red_martians
Problemet er jo at mange finder det som pest eller kolera.

Det er rent en brugeroplevelse og har intet at gøre med, hvad der er bedst eller mest korrekt.
Det mest korrekte er som sådan at slå hele motion-systemet fra, for så bliver det vist som det bliver sent. Altså så "ægte" som muligt.
Så kan du jo tilføre motion. Rolig er så vidt jeg husker den mindst aggressive, hvor tydelig er den mest voldsomme. Så der er kun at sige, prøv dig frem, find det du finder bedst, men ha i tankerne at jo mere du tilfører jo mindre af det originale billede er tilbage.
Af mhca
På mit C755, der sad jeg også og legede lidt på TV2 News.

Hvis jeg aktiverede Motion Plus brugerdefineret til 8/0, så var billedet ganske acceptabelt uden soap opera-effect (hyper fluidity, som jeg også så en anden beskrive det). Men jeg oplevede dog, at den engang imellem lavede nogle regnefejl, så teksten hakkede.

Deaktiverede jeg motion plus, så scrollede teksten stadig fint uden generende slør. Måske en anelse mindre skarpt end uden, men til gengæld slap jeg for et hak indimellem.
Så pt. kører jeg med det helt slået fra. Men til fodbold e.l. vil jeg nok overveje at lege lidt med om brugerdefineret 10/0 vil hjælpe.
Jeg tror ikke rigtigt, at jeg kommer til at sætte judder/ryste-reduktion op, da jeg slet ikke kan holde ud at se på TV'et, når det er aktiveret.
Af Sjavse
Jeg har slået Motion Plus helt fra på mit LE40C755. Når det er på er det for det første ikke altid billedet og lyden følger hinanden, og for det andet ser menneskerne utrolig kunstige ud i ansigtet, det hele ligner lidt noget der er optaget med hjemmevideo.
Af kbo
Sad og legede med indstillingerne under TV2's nye krimiserie. Her kunne jeg for første gang virkelig se forskellen mellem de forskellige indstillinger. Ved ikke om det fordi det er filmet med håndholdt kamera, men jeg oplevede den såkaldte "soap-opera" effekt for første gang. Om jeg kunne lide det ved jeg ikke rigtigt.
Men som jeg oplevede det så var Tydelig = lav effekt , Standard = middel effekt og Rolig = høj effekt. Er det også sådan i andre opfatter Samsungs angivelser?
Og hvad med den brugerdefineret mulighed. Hvad styrer de to parametre som man kan regulere? Det 2. parameter virker ikke synderligt populært blandt brugerne.
Sidst men ikke mindst, kan nogle at hakkende bevægelser som ligner regnefejl ikke elimineres med de to støjfiltre (digital og mpeg)?
Hejsa.

Jeg har fuldstændigsamme problem som dig med at rulleteksterne som køre fra højre mod venstre på f.x tv2 news og dr update "hakker" i det, men kun periodevis. Det er ikke konstant og der er heller ikke noget mønster i hvornår den begynder at hakke.
Har du fundet ud af en løsning på dit problem?
Jeg har selv prøvet at slå motion plus fra samt punktet "ekstra bevægelse", men problemet er der stadig...

Mvh Martin
Af kaja69
På mit nye 46D6505 har jeg et mindre problem: jeg har oprettet Film profilen efter Rasmus' D8005 indstillinger uden motion plus. Til fodbold er det dog en fordel at have det aktiveret så jeg bruge en af de andre profiler, men min Film profils motion indstillinger ændre sig også tilsyneladende.

Man kan ikke oprette egne profiler, men bør man ikke kunne opsætte de forskellige profiler i TVet uafhængigt af hinanden?
Af humledumle
Tror jeg har fundet en løsning.
Jeg ændrede min indstilling "film" i menuen billedindstillinger fra "auto1" til at slå den fra. Og nu ser det ud til den ikke gør det mere.
Det skal lige siges at jeg har et samsung UE40D8005.

Mvh Martin.