Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Efter 2 ulykkelige bekendtskaber med UE55D7005, er der truffet en beslutning om at prøve plasma.

Jeg har kigget på ovenstående to tv og syntes at valget er utroligt svært. Jeg har læst anmeldelserne her på siden og fulgt trådene på avsforum og syntes at det bliver endnu mere svært at vælge. Samsung har bedre farvenuance og bedre 3d i dagslys, VT30 har 50Hz bug eller hvad det nu hedder osv...

Begge tv har fordele og ulemper, men hvilket tv er bedst for en førstegangs køber?

Tror i jeg som førstegangs køer vil kunne se forskel, er VT30 det bedre der retfærdiggør merprisen for færre tommer?

Kan i hjælpe mig med at træffe det rigtigt valg, vægen derhjemme trænger til et nyt tv, nu vores UE55D7005 er returneret..

Med venlig hilsen
Oz
Af ozong
Læste lige denne sammenligning (vt30 vs psxxd8005) på AVS: http://www.avsforum.com/avs-vb/showpost ... tcount=220

Det virker de umiddelbart som om samsung er et bedre valg, men hvad siger i, nogen der har haft begge tv på vægen og kan sammenligne?

/Oz
Senest rettet af ozong 15 aug 2011, 22:00, rettet i alt 1 gang.
Af Kejserjorn
Du er sørme en utålmodig sjæl...

Det er altså ikke go' stil at bump'e sin tråd efter 1 1/2 time...
Af ozong
Undskylder mange gange ;;)

/oz
Af PhDream
Der er næsten ingen, der har haft begge tv hjemme og kan lave en direkte sammenligning.

Læs dig frem til fordele og ulemper ved begge tv og find ud af hvad du (ikke) kan leve med.

Personligt ville jeg vælge Samsungen, da den er både billigere og større end Panasonic. Til gengæld får du bedre billede på Panasonic, men på bekostning af pris og størrelse.
Af Ekmani
Har selv længe været i tvivl om netop de to skærme. Har altid været Pana-fan, men hælder nu mere og mere mod Samsung i år...

Ift. ps8005/ps7005 står der i en anden tråd noget om at også plasmaerne har såkaldt Micro Dimming (åbenbart ikke kun en led ting) og at nogen mente at det var ret væsenligt ift sortniveauet.
Kan andre af- eller bekræfte dette? Gør Micro Dimming virkelig så stor en forskel på plasmaerne?

Overvejer nu 7005 fremfor 8005... da der jo kan spares lidt penge - oveni pga. spiderfoden er jeg ikke helt fjollet med (skal alligevel hænges op) og fuld web (i slow motion efter hvad jeg har hørt) får jeg vist ikke brug for, da det for mig virker noget nemmere gennem en macbook...

I samme forbindelse så jeg forresten denne test med ps7000 som vinderen af årets skærm foran både vt30 og ps8000 (dvs. med US udgaverne), men de er vel ens ift eu bortset fra fjernbetjeninger eller hvad siger folk?

http://reviews.cnet.com/2795-6482_7-688.html
Brugeravatar
Af MigSelv
Ekmani skrev:Har selv længe været i tvivl om netop de to skærme. Har altid været Pana-fan, men hælder nu mere og mere mod Samsung i år...

Ift. ps8005/ps7005 står der i en anden tråd noget om at også plasmaerne har såkaldt Micro Dimming (åbenbart ikke kun en led ting) og at nogen mente at det var ret væsenligt ift sortniveauet.
Kan andre af- eller bekræfte dette? Gør Micro Dimming virkelig så stor en forskel på plasmaerne?

Overvejer nu 7005 fremfor 8005... da der jo kan spares lidt penge - oveni pga. spiderfoden er jeg ikke helt fjollet med (skal alligevel hænges op) og fuld web (i slow motion efter hvad jeg har hørt) får jeg vist ikke brug for, da det for mig virker noget nemmere gennem en macbook...

I samme forbindelse så jeg forresten denne test med ps7000 som vinderen af årets skærm foran både vt30 og ps8000 (dvs. med US udgaverne), men de er vel ens ift eu bortset fra fjernbetjeninger eller hvad siger folk?

http://reviews.cnet.com/2795-6482_7-688.html
Micro Dimming eller ej, Samsung er langt fra Pana VT30's sortniveau.
Af ozong
MigSelv skrev: Micro Dimming eller ej, Samsung er langt fra Pana VT30's sortniveau.
Har du haft mulighed for at sammenligne de to tv ved siden af hinanden?

Jeg syntes bestemt også VT30 er nice, er også tæt på at beslutte mig, men syntes bare stadig det er svært.

Især når man læser afsnittet "Comparison with Samsung PN-64D8000:" i linket jeg har refereret til tidligere.

Det lader til at nogle anmeldere syntes at Samsung giver Pana kamp til stregen.

øvøvøvøøv havde man dog penge nok købte man begge to
O_O

/oz
Af Mysen
PS64D8000 er snart anmeldt på avforums.com, og så kan vi få at se om sortniveau, som så mange snakker om, nu også er bedre end på 51" modellen. Det var også på tale for C7705 modellerne, men det blev aldrig bekræftet hos et anerkendt testsite.
Er det ikke tilfældet, så behøver man dog ikke se dem ved siden af hinanden for at kunne bestemme, at VT30 har bedre sort.
Af Ekmani
men kan nogen be/afkræfte om der er Micro Dim er på ps8005, men ikke ps7005 og hvilken betydning den så har???

Jeg synes bare, at det er pudsigt at ps7000 nu ret faktisk blev vinde i den test jeg sat link til ovenfor... og @migselv - vt30 er helt sikkert en super skærm og nok bedre sort end samsung (sort er dog heller ikke alt), men vel også lidt svært at være helt upartisk når du selv er den heldige ejer af panaen ;)
Brugeravatar
Af MigSelv
Ekmani skrev:men kan nogen be/afkræfte om der er Micro Dim er på ps8005, men ikke ps7005 og hvilken betydning den så har???

Jeg synes bare, at det er pudsigt at ps7000 nu ret faktisk blev vinde i den test jeg sat link til ovenfor... og @migselv - vt30 er helt sikkert en super skærm og nok bedre sort end samsung (sort er dog heller ikke alt), men vel også lidt svært at være helt upartisk når du selv er den heldige ejer af panaen ;)
Man kan læse testen, som man har lyst til.
Panasonic vinder på det vigtigste parameter for et tv, nemlig billedperformance. Hvad en testperson mener om design og funktionalitet, det er hans vurdering. Og ikke mindst, så kåres vinderen ud fra pris og ydeevne. Og hvad så, jeg for mit vedkommende går efter bedste billede.
Af ozong
@ MigSelv

Du ejer et VT30, kan du bekræfte om det afspiller vob, MKV og mt2s filer via DLNA fra en NAS?
Er refleksionen fra glaspladen et irritationsmoment?

Den glade ejer af et VT30, hvis økonomiministeren giver lov =)

/Oz
Brugeravatar
Af MigSelv
ozong skrev:@ MigSelv

Du ejer et VT30, kan du bekræfte om det afspiller vob, MKV og mt2s filer via DLNA fra en NAS?
Er refleksionen fra glaspladen et irritationsmoment?

Den glade ejer af et VT30, hvis økonomiministeren giver lov =)

/Oz
Jeg bruger hverken NAS eller DLNA , så det kan jeg desværre ikke bekræfte.
De få reflektioner jeg oplever, er ikke et irritationsmoment.
Senest rettet af MigSelv 19 aug 2011, 07:25, rettet i alt 1 gang.
Af Maestroelite
>@ Ekmani & Ozong

Der er lagt et review online nu på avforums for PS51D6900

http://www.avforums.com/review/Samsung- ... eview.html

Bemærk lige at linket bliver skåret over så det skal copy pastes!

Så vidt jeg kan erfare så er der ingen 7005 i UK, der hedder den 6900 af en eller anden grund.

Har ikke selv fået læst testen endnu skal det lige siges.