Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af gadgetguy
Jeg har ikke 100% besluttet mig endnu, men jeg tror jeg er på nippet til at købe enten et Samsung UE40D7005 eller et Panasonic P42VT30.

PT hælder jeg mest til VT30 pga. billedkvalitet, selvom kæresten synes 7005'eren er pænest (og jeg er ikke uenig).

Men jeg kan ikke rigtig gennemskue følgende:

VT30 findes i de fleste danske webshops med varenummeret "P42VT30Y", mens enkelte har en model der i stedet hedder "P42VT30E". Så vidt jeg kan se, er det noget med hvilket land modellen er solgt i, men er der nogen fysisk forskel på de to modeller? Firmware? Tuner-muligheder? Kanalsortering?

Prisforskellen er PT omkring 2500,- og hvis det virkelig er nødvendigt at købe "Y"-modellen, er jeg ikke i tvivl om at 7005'eren vinder på pris...
Af Rasmus B
VT30Y har DVBT2 tuner. VT30E har ikke DVBT2 tuner.
I sverige er DVBT2 indført, men endnu ikke i Danmark. Om vi får det i Danmark er endnu uvis.
Af gadgetguy
Rasmus B skrev:VT30Y har DVBT2 tuner. VT30E har ikke DVBT2 tuner.
I sverige er DVBT2 indført, men endnu ikke i Danmark. Om vi får det i Danmark er endnu uvis.
Det er vel jævnt ligegyldigt så længe man har kabel-TV, ja?
Brugeravatar
Af MigSelv
gadgetguy skrev:
Rasmus B skrev:VT30Y har DVBT2 tuner. VT30E har ikke DVBT2 tuner.
Det er vel jævnt ligegyldigt så længe man har kabel-TV, ja?
Og Y modellerne er garanteret kompatible til YouSee og Boxer, siger ikke, at en E model ikke vil være det. Men med Y modellen er du 100% sikker.
Senest rettet af MigSelv 18 aug 2011, 08:16, rettet i alt 1 gang.
Af hesselballe
Jeg har VT30E og Yousee og alt spiller perfekt. 8)
Brugeravatar
Af edinger
Fremtiden tilhører de eksterne bokse – Roku, Apple o.lign. – så hvad der måtte være af tunere og modtagere i et TV, er for mig aldeles uinteressant.

Jeg er dog klar over, at andre er af en anden opfattelse og derfor forsøger at "fremtidssikre sig".

Jeg mener dog, at udviklingen har vist, at det er temmelig illusorisk.
Af gadgetguy
edinger skrev:Fremtiden tilhører de eksterne bokse – Roku, Apple o.lign. – så hvad der måtte være af tunere og modtagere i et TV, er for mig aldeles uinteressant.

Jeg er dog klar over, at andre er af en anden opfattelse og derfor forsøger at "fremtidssikre sig".

Jeg mener dog, at udviklingen har vist, at det er temmelig illusorisk.
Er 100% enig. Jeg har da heller aldrig ejet et TV hvor jeg har brugt den interne tuner. Har haft Selector/HD Boks siden slutningen af 90'erne og indtil da brugte jeg en video som tuner da mit daværende "TV" var en Barco Video-monitor :p

Til dette TV har jeg da også indkøbt en Apple TV2 (jaja, 720p ikke fuld HD, men det er en start), og pønser på en Boxee eller lignende...