Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af T.O.
Hej er ny her,er dette et godt tilbud ?
Sony KDL 46EX721 til kr.7999.-

Jeg skal have et nyt Tv i en stor stue på 50m2
Der kommer meget lys fra vinduer i hele siden af stuen.
Tv´et skal bruges til film og internet surfing.

Er der andre Tv mærker som giver mere for disse penge?

PS. det er på mandag det kommer på tilbud i EL-G.
Brugeravatar
Af edinger
Ja, det er et godt tilbud og en fin skærm. Og hvis du hovedsageligt skal se tv i dagtimerne, er det en fordel, at den – som en sjældenhed efterhånden – har en mat overflade, som giver færre refleksioner end en glossy eller glasskærm.

Er du dog så heldig at have enten (rulle)gardiner eller persienner, og ser du som de fleste af os mest tv i aftentimerne, ja, så findes der bedre alternativer derude, hvis den væsentligste parameter vel at mærke er billedkvalitet.

Eksempelvis Panasonic G30, som kan fås til ca. samme pris og tilmed i 50".

Anmeldelse EX720/EX721

Anmeldelse G30

TV-købsguide
Af T.O.
edinger
Bruger

Indmeldt: 24. mar 2009
Geografisk sted: Vanløse, Kbh

Nye indlægSkrevet: Lør 13. aug 2011, 23:53 Besvar, med citat
Ja, det er et godt tilbud og en fin skærm. Og hvis du hovedsageligt skal se tv i dagtimerne, er det en fordel, at den – som en sjældenhed efterhånden – har en mat overflade, som giver færre refleksioner end en glossy eller glasskærm.

Er du dog så heldig at have enten (rulle)gardiner eller persienner, og ser du som de fleste af os mest tv i aftentimerne, ja, så findes der bedre alternativer derude, hvis den væsentligste parameter vel at mærke er billedkvalitet.

Eksempelvis Panasonic G30, som kan fås til ca. samme pris og tilmed i 50".

• Anmeldelse EX720/EX721

• Anmeldelse G30

• TV-købsguide

Speakers: B&W DM604

................................................

Tak for svar...
- Jeg kan forstå at her på dette site er der en forkærlighed for Panasonic plasma.. ok fint nok.!

Tvèt skal også bruges af mindre børn som ser Tv i fuld sollys og der kommer nok mange fedt-fingre på skærmen. - så er det nok bedre med end LED som kan give fuld power/lys...

:)
Af Ekmani
Pana har jo også gode skærme:-), men ellers er Samsung også kommet med nogle rigtig fine skærme i år - både mht indhold og design...
Tjek et par anmeldelser og nogle indlæg her på siden eller avforum og tag endelig ud og se på et par skærme efterfølgende vil mine råd være
Af Ekmani
Pana har jo også gode skærme:-), men ellers er Samsung også kommet med nogle rigtig fine skærme i år - både mht indhold og design...
Tjek et par anmeldelser og nogle indlæg her på siden eller avforum og tag endelig ud og se på et par skærme efterfølgende vil mine råd være
Af Ekmani
Af T.O.
Ekmani
Manuducend

.....................................................

Hvilke Samsung tænker du på ?
- God kvalitet
- Godt billede
- God internet på Tv
- God ~ billig pris.!

PS. Vi har lige smidt er 32" Samsung til kr.10.000.-
på skralde-pladsen kun 4½ år gammelt.
(efter ca.3 år begyndte det at blive dårligt.! )

!:(
Af roller2703
Hej!
Har lige købt et Sony KDL-46EX721.
Jeg var totalt frustreret over billedkvaliteten på det, men fandt ud af at der skal stilles på hvidbalancen og det gjorde udslaget.
Jeg er rigtigt glad for skærmen og imponeret over billedkvaliteten på det, den får dårlige anmeldelser for 3D, men det har ikke min interesse alligevel :D
Jeg har haft et Sony KDL-40Z4500(som nu er soveværelse tv) jeg har været og er rigtigt glad for dette tv.
jeg fik først et Samsung 46 tommer tv i torsdags(13/08-11), men kan ikke lide deres billede og farver og byttede dagen efter til mit 46EX721.
Det fortryder jeg helt klart overhovedet ikke :)
Sony KDL-EX721 Kan klart anbefales til Digital tv, Pc og BluRay, det står knivskarpt med de rette indstillinger og tv'et er på tilbud til 7999kr i denne uge for et 46 tommer ;)

Til T.O.

Hvis du skulle overveje et andet tv, ville jeg foreslå dig at kigge på et Philips 46PFL8505 (7999kr i elgiganten) uden 3D som skal købes seperat. Her er link til anmeldelser:
Din side Norge:
http://www.dinside.no/864150/test-philips-46pfl8505
Flatpanels Danmark:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1282638840
TechRadar England:
http://www.techradar.com/reviews/audio- ... ?artc_pg=5
Trusted Reviews England:
http://www.trustedreviews.com/Philips-4 ... _TV_review

8505 ER MODELLEN NYERE END 8605 (SE DIN SIDE NORGE) DER ER MINDRE REFLEKTION I SKÆRMEN END PÅ 8605.
God fornøjelse med det...
Af T.O.
Til roller2703

Tillykke med dit nye Sony KDL-46EX721 :)

Hvad er din opsætning med hvidbalance ?

- Er der andre indstillinger du har lavet ?

Sagen er den at jeg også har købt et 46EX721 men første eksemplar
jeg kom hjem med var kassen skadet og der var en grim ridse på bagsiden af TVet.? så retur igen nyt Tv med hjem denne gang ok.
Men hvorfor er der ikke Dansk/svensk/norsk/Engelsk vejledning med ?
(kun græsk,polsk,russisk... mv. ? )
Elgiganten skal vel også udlevere dansk vejledning ?

Billedet er jeg ikke tilfreds med !! :(( men det kan jo være jeg skal efter
justere det..

Sælgerne i El-Gianten fortæller at jeg skal købe et Sony frem for et Philips
da Sony har indbygget Web browsers.! ja tak men det virker jo ikke.!! :((
Skriver man eks. Goggle.dk , ja så kommer siden og skriver man i søgefeldet i goggle så skriver den hver gang fejl 404.!

Jeg vil gerne bruge dette tegn - det findes ikke i sony ?

- en ikke glad Sony bruger. :((
Af DavidHimself
T.O. skrev:Sælgerne i El-Gianten fortæller at jeg skal købe et Sony frem for et Philips
da Sony har indbygget Web browsers.! ja tak men det virker jo ikke.!! :((
Skriver man eks. Goggle.dk , ja så kommer siden og skriver man i søgefeldet i goggle så skriver den hver gang fejl 404.!
Jeg har et Philips og den har en ganske glimrende browser, som også kan bruges til almindelig surf... :)
Sony giver fordele til retail (prismæssigt) det kan være derfor han foreslog den! Der findes sælgere som er gode til at vejlede og så findes der "gode sælgere", der sælger det det er penge i. Og det er mit indtryk at Elgiganten lever af de sidstnævnte.

Mht vejledning: Elgiganten skal bare kunne levere en nordisk en. (dansk-svensk-norsk)!
Af T.O.
Til DavidHimself
- vil det sige at Philips virker med web browseren f.eks. at man kan søge i goggle.dk i søgefeldtet.?

Der er ikke en Nordisk vejledning vedlagt.!

Måske jeg har fået et "fejl" TV uden Nordisk.?
kun Syd-Mellem Europisk sprog.
(PL,GR,TR,CZ,HU,RO,BG mv...)
og (FR,ES,NL,DE,PT)

der er ikke Engelsk vejledning !
Af Yankee
Du har vel fået et parallelimporteret TV. Det er nok tvivlsomt om Elgiganten uden videre kan bytte det over til en nordisk model, der gerne er noget dyrere. Men i det mindste kan de rekvirere en dansk-sproget manual til dig. Det skal de rent faktisk kunne, medmindre de gør opmærksom på andet i forbindelse med købet.

Hvis skærmen er parallelimporteret kan det også være grunden til at webbrowseren ikke virker optimalt på vores breddegrader - hvilket den naturligvis skal.
Af T.O.
Om jeg har fået et parallel importeret TV eller ej ved kun Elgiganten.!

- De sender i næste uge en Nordisk-manual til mig. (en smutter siger de)..

- Nej Elgiganten har på intet tidspunkt oplyst at det skulle være et parallel importeret Tv som de sælger..! :o

- ang. webbrowseren så virker den kun hvis man direkte skriver web-adressen.. :((