Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er på udgik efter et nyt tv til stuen (skærmen vil være forholdsvis mørkt placeret, uden direkte lyd fra vinduerne), men pengene er dvs ikke til de top spitze-modeller endnu. Derfor har jeg fundet disse to skærme til ca 3.000kr, som passer udemærket til mit budget.

Skærmen skal bruges til dagligdags tv-kiggeri og dvd-film.

Jeg vil høre om nogen har fordele/ulemper ved disse skærme - og her tænker jeg primært billedkvaliteten.

Håber nogen er behjælpsomme.

mvh jesper
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Når man søger bedst billedkvalitet for pengene med et stramt budget er min personlige holdning, at man får noget mere for sine penge ved at vælge et plasma-TV. De holder simpelthen et højere bundniveau.
Af PeterD
Plasma=Panasonic eller Pioneer.... 8)

Ikke et ondt ord om LG eller Samsungs kvalitet, men træk lidt på smilebåndet da du skriver "tv for fattigrøve.."

On Topic: gå efter plasmaskærme, men de fås vist fra omkring 4500....kilo (måske 4000), men det er klart pengene værd hvis den står på bluray
Af THM
BrianH skrev:Jeg ville tage det her, hvis det skal være billigst muligt:
http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -tx-p42c3e

Fås måske billigere andre steder
det er også ganske udmærket, de har den på mit arbejde...
True cinema billedprofilen og pixel orbiter til, så er man fint kørende :)
Af Djaj
Rasmus Larsen skrev:Når man søger bedst billedkvalitet for pengene med et stramt budget er min personlige holdning, at man får noget mere for sine penge ved at vælge et plasma-TV. De holder simpelthen et højere bundniveau.
Må give Rasmus ret... Har selv et LG 42PJ350N til ca 3000.- og jeg er dybt imponeret over at man kan få så godt tv til de penge...
jesper3546 skrev:Jeg er på udgik efter et nyt tv til stuen (skærmen vil være forholdsvis mørkt placeret, uden direkte lyd fra vinduerne), men pengene er dvs ikke til de top spitze-modeller endnu. Derfor har jeg fundet disse to skærme til ca 3.000kr, som passer udemærket til mit budget.

Skærmen skal bruges til dagligdags tv-kiggeri og dvd-film.

Jeg vil høre om nogen har fordele/ulemper ved disse skærme - og her tænker jeg primært billedkvaliteten.

Håber nogen er behjælpsomme.

mvh jesper
Hov, så lige en tv-reklame for Bilka de sælger LG 42PT351 for 2999.- ;0) og de giver vist nok 2 års garanti nu...
Af iLive
Det plasma skærm har en ekstremt dårlig opløsning. 0.o Er det normalt for plasma skærme, eller? :S
Brugeravatar
Af edinger
@iLive

Opløsningen er naturligvis aldeles teknologi-uafhængig og i øvrigt langt mindre afgørende for billedkvaliteten end parametre som dithering, sortniveau og shadow detail (så længe vi taler størrelser under 50").

1024x768 ses typisk på producenternes billigere modeller – plasma som LCD.
Af BrianH
iLive skrev:Det plasma skærm har en ekstremt dårlig opløsning. 0.o Er det normalt for plasma skærme, eller? :S
1024x768 er normalt for de billigste plasmaskærme, og det er ganske udmærket. På en 42" skærm kan du ikke se pixels fra 2 meters afstand. Kanaler som f.eks. DR-hd sender ikke fuld hd, men kun 720p, og det ser jo som bekendt flot ud.

I "gamle" dage, betalte man 10 gange så meget for en Pioneer skærm i 50" med 1024x768, og syntes det var fantastisk (hvad det også var)