Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DonSilicone
MigSelv skrev: Det ved jeg ikke, har kun set en EX500. Dette købte datteren, for at undgå backlight bleed.
Med kalibreringsindstillinger, fra et engelsk testsite, er dette tv en udmærket performer.
Kan jeg få dig til at løfte sløret for disse kalibreringsindstillinger? Evt. fortælle hvilket site?
Jeg har selv et 32" Sony EX500 i soveværelset (der er ikke plads til større) og er meget skuffet over billedkvaliteten: glans- og livløse farver, unaturlige farver, specielt rød, uldent og helt utåleligt at se på blot man kommer en lille smule ud til siden. Jeg har forsøgt mig med at indstille, men det hjælper ikke alverden, synes jeg.
I stuen er mit aldrende Panasonic PX80 mange klasser over dette TV, selv om det også har sine fejl.
Brugeravatar
Af MigSelv
DonSilicone skrev:
MigSelv skrev: Det ved jeg ikke, har kun set en EX500. Dette købte datteren, for at undgå backlight bleed.
Med kalibreringsindstillinger, fra et engelsk testsite, er dette tv en udmærket performer.
Kan jeg få dig til at løfte sløret for disse kalibreringsindstillinger? Evt. fortælle hvilket site?
Jeg har selv et 32" Sony EX500 i soveværelset (der er ikke plads til større) og er meget skuffet over billedkvaliteten: glans- og livløse farver, unaturlige farver, specielt rød, uldent og helt utåleligt at se på blot man kommer en lille smule ud til siden. Jeg har forsøgt mig med at indstille, men det hjælper ikke alverden, synes jeg.
I stuen er mit aldrende Panasonic PX80 mange klasser over dette TV, selv om det også har sine fejl.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl ... 603700.htm
I testen er der 2 billeder af ( menu billeder fra tv ) kalibreringsindstillingerne.
Indstillingerne foretages i Cinema mode, og denne vælges efterfølgende via remote i øverste venstre hjørne ( hvis jeg husker placeringen korrekt ).
Af larsenan
Jeg har også tænkt mig at købe et samsung d5005, da det har fået god kritik her, og div test. Jeg ville bl.a købe det fordi det var god til SD - signaler, men læste så nederst i denne test, at den ikke var så god med egen tuner dvb-t.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 121282.htm

Det er lidt ægerlig, da jeg netop kun skal bruges til dvb-t.

Kan det bekræftes at billedet er udtværet (soft) ved dvb-t
Af rkc
Er i sikker på at 5005 i 40"kun har 50hz, der står Clear Motion Rate 100hz på samsung.dk.
Af JesperKeller
Ja.
Samsung (go andre) har fundet en ny måde at regne hertz ud på.
CMR(Clear Motion Rate).
Kort fortalt er der ikke sket nogen forskel med Herz, der er blot snak om en anden form for udregning!

Kort fortalt så er 800hzcmr: 200hz, 400hzcmr: 100hz, 100hzcmr: 50hz, og 50hzcmr: 50hz.

Dette er selvfølgelig udregnet ud fra sidste års hertz.