Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Overvejer at købe nyt, og har kig på følgende to

PANASONIC TX-P42G30Y (42" plasma, fundet til ca. 6000)
og
SAMSUNG UE46D6505 LED-tv (46" LED, fundet til ca 8800)

Jeg modtager meget gerne kommentarer for og imod de to, men er mest interesseret i kommentarer der vedrører selve billedkvaliteten. Jeg så dem begge to i HFK i Aalborg, sælgeren mente at Samsung var klart bedst, men jeg var lidt i tvivl om hvad jeg egentlig synes - måske fordi jeg har panasonic plasma i forvejen og er vant til plasma.

Fordelen ved Samsung er bedre features, meget bedre design, og at man får 46" på samme plads som Panasonics 42" (fordi rammen er smallere).

Men som sagt hører jeg gerne andres mening.
Brugeravatar
Af edinger
Hvis du kommer fra et plasma-tv og sætter pris på plasma-teknologiens dyder, synes jeg jeg da, at du skal holde dig til dét.

Der er jo ingen af de to tv, som er hverken "grimme" eller "dårlige".

Og hverken du eller sælgeren kan vurdere billedkvaliteten i en butiksopsætning – medmindre den ene model vitterlig er "klart bedre". Og det tvivler jeg nu på.
Af THM
ren billedkvalitet er jeg ikke i tvivl om at g30 er bedst, selvom der nok ikke er stor margin ned til d6505.

men man skal heller ikke undervurdere glæden ved en større skærm når der ses film og sport....

hvis du er glad for billedkarateristikken på plasma skal du dog huske på at den er anderledes og mere statisk/stift på et lcd.
Af SQren
Ser lige med her hvad der kommer af input...
Jeg er nemlig splittet imellem disse 2 modeller også.
Dog har jeg kigget på UE46D6502 i HFK til 8000kr. Hvad er forskellen på det og 6505?

Men mit valg står imellem det og 50" G30 til 8700kr.

Forskellen på OP og jeg er at jeg har set på et Medion 42" LCD de sidste 4 år, så ved ikke helt hvordan jeg har det med plasma.
Af SQren
Anyone? :)

Som skrevet i post oppe over... Er der nogle der ved forskellen på 6505 og 6502 i HFK ?
Af StoreSol
Hvis du mener 6205 (som hifiklubben forhandler) vs 6505 så er der ihvertfald kæmpe forskel i designet :)