Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af noxity
Hej

Jeg er ikke den helt store B&O expert, så forsøger mig lige herinde.

Jeg har et Samsung UE46D7005 som kan sende lyd ud via minijack eller spdif.

Er det muligt at tilslutte Beolab 6000 højtalerne, som er aktive højtalere, direkte til TVet?

Det jeg mangler er en kabelløsning, da højtalerene har et af B&Os 5-polede DIN stik.

Er der nogen er har erfaringer med et setup som dette?
Af Gadeberg87
Så vidt jeg ved er det ikke muligt.

Jeg mener at B&O kablerne skal konverteres fra powerlink til phono, og så sættes til en reciever via pre-out udgangene. Derudover skal højtalerne vist også sættes på en indstilling der hedder line.
Af crt_man
Mener du ikke 7-polet DIN stik?

Hvad enten dine BLa6000 har DIN eller RCA stik - kan du få et kabel til jackstik som kan sættes til hovedtlf. udgangen på tv'et.
Af noxity
Løsningen med DIN til mini-jack har jeg kigget lidt på, men hvordan løses det med to højtalere?

De stik jeg har fundet går fra 1 DIN til 1 mini-jack, og så vil jeg jo ende ud med 2 mini-jack stik til 1 indgang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kast et blik i denne tråd:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.a ... b-hjttaler

Umiddelbart kan du ikke blot konvertere direkte fra minijack til powerlink da en Beolab-højttaler forventer et triggersignal på denne port. Din BL6000 har dog en phonoindgang, som er den du skal bruge i stedet. I hovedtelefonudgangen sætter du en minijack-dualPhono adapter, som splitter signalet til to phono L/R. Disse kan så sættes i phonoporten på dine BL6000. Der er dog ingen garanti for lydkvaliteten og du gør meget klogt i at skrue gevaldigt ned for lyden når du sætter dem til.
Af crt_man
Findes BLa6000 ikke både med RCA (phono) og DIN (powerlink) stik afhængig af hvilken årgang det er?

Ved ikke om der findes en DK forhandler, men nedenstående har kabler til netop det formål - både med RCA eller 2xDIN stik til højre og venstre højttaler. Måske er der en kreds til at sende trigger signal (som Torben skriver om) indbygget i kablet...

http://soundsheavenly.co.uk