Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har idag fået leveret et Samsung 46" D6505 TV og leget lidt med indstillingerne. Jeg har taget udgangspunkt i Rasmus' test af D8005 (LED): http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1304941407

Men da jeg ikke har det bedste grundlag for at vurdere kvaliteten vil jeg høre om man i det hele taget kan anvende indstillinger fra en anden model? Er der andre med D6505 der har et bud på indstillingerne?
Senest rettet af kaja69 12 aug 2011, 06:51, rettet i alt 1 gang.
Af caxx
Jeg er selv i samme båd som dig. Umiddelbart kan jeg finde mange tråde om det. Dog har jeg læste denne: http://forums.cnet.com/7723-19410_102-5 ... um-threads - den virker jo rimelig pålidelig. Jeg har afprøvet den, men kunne ikke se nogle særlig forskel umiddelbart. Men du kan jo altid prøve dig frem eller måske opsnuse en anden indstilling på avforums.com, jeg tror dog rasmus indstilliger(på 8000) er et rigtigt godt bud, de ser i hvert fald gode ud :)
Af kaja69
Tak for dit input! Kan ikke lige overskue hvad forskellen er til Rasmus' D8005 indstillinger, men det må jeg se på.

Umiddelbart syntes jeg Rasmus' D8005 indstillinger giver et godt billede, men det er vel også et spørgsmål om til hvad. Rasmus' udgangspunkt er "film i et mørkt rum" tænker jeg, men er det vigtigt om det er TV (YouSee i mit tilfælde) eller Blu-Ray?

Og er der andre indstillinger der egner sig bedre til hurtig sport (fodbold)?
Af caxx
kaja69 skrev:Tak for dit input! Kan ikke lige overskue hvad forskellen er til Rasmus' D8005 indstillinger, men det må jeg se på.

Umiddelbart syntes jeg Rasmus' D8005 indstillinger giver et godt billede, men det er vel også et spørgsmål om til hvad. Rasmus' udgangspunkt er "film i et mørkt rum" tænker jeg, men er det vigtigt om det er TV (YouSee i mit tilfælde) eller Blu-Ray?

Og er der andre indstillinger der egner sig bedre til hurtig sport (fodbold)?
Som udgangspunkt er materialet lige meget, Rasmus anbefaler vist at man lige rykker baggrunds-belysningen op til 11-12 stykker på højlys dag, og 8 i et mørkt rum.

Og dog.. måske du kan billede lidt ved skarphed, så nogle forsøg på avforums.com, der faktisk forbedre nogle små detajler gevaldigt. Dette er dog kun gælde for SD selvfølgelig, da HD gerne skulle være knivskarpt i forvejen :)

Du kan også altid prøve at pille lidt ved motion plus. Det hvor du kan ændre slør / ryste-reduktion, nogen synes der giver et falsk billede. Andre som mig, synes det giver et mere flydende billede(i f.eks. fodbold / panorering). Jeg bruger personligt 5 i slør og 2 i ryste, men prøv dig frem, denne del er meget subjektiv :)
Af kaja69
I øvrigt, hvor stort et problem er backlight bleeding på dit eksemplar?
Af caxx
Det er selvfølgelig subjektivt, personligt er det kun slemt, når det er helt mørkt. Hvilket jeg alligevel aldrig har, siden jeg fortrækker at lokallet er lidt lyst. Dog er tydeligt på en hel mørk skærm i et helt mørkt lokale.
Af kaja69
Der er kommet en anmeldelse af D6530 (tilsyneladende blot et andet navn for D6505):

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 131337.htm

If you’re looking for a brilliantly styled, high-performing LCD TV for watching 2D standard-def and HD TV and films on, the Samsung UE40D6530 is it.

Flot anmeldelse må man sige! Men de lister ikke deres indstillinger ser det ud til.
Af xcardman
jeg bruger dem på en model 5005
nu har jeg set en 7000 og 8000

der er ikke nogen særlig forskel i billedetkvaliteten
udover motionsystemer og micro dimming på en 8000
ting som jeg vil slå fra

Samsung har virkelig rykket billedekvaliteten i 2011 på deres lcd/led skærme.

hvis du ikke bruger indstillingen fra 8005, men kun sætter den i filmprofil
Ja så er billedet alt for pumpet