Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JesperKeller
Forkert..
D5005 giver ikke et bedre billede.

Godt nok har Samsungen lidt kraftigere farve, end netop denne model af Sony, men tilgængel kommer Sony med 100hz og Bravia Engine 3. Ikke at jeg er stor tilhænger af Sony, hvad angår tv, så er dette tv stadig et bedre tv end Samsung D5005.

Men hvad angår Sony'en, så igen er jeg ikke så glad for den. Syntes at Sony levere et meget mat og ikke særlig indholdsmæssigt pænt billede på netop denne serie. Så ville jeg nok vælge EX710 eller EX720!
Brugeravatar
Af MigSelv
Og man slipper for backlight bleed, da Sony'en ikke er led kantbelyst.
Af xcardman
JesperKeller skrev:Forkert..
D5005 giver ikke et bedre billede.

Godt nok har Samsungen lidt kraftigere farve, end netop denne model af Sony, men tilgængel kommer Sony med 100hz og Bravia Engine 3. Ikke at jeg er stor tilhænger af Sony, hvad angår tv, så er dette tv stadig et bedre tv end Samsung D5005.

Men hvad angår Sony'en, så igen er jeg ikke så glad for den. Syntes at Sony levere et meget mat og ikke særlig indholdsmæssigt pænt billede på netop denne serie. Så ville jeg nok vælge EX710 eller EX720!
nu har jeg alså en samsung 5005 og en ven har en ex500

billedet er alså klart bedre på en samsung
i filmprofil og med indstillingerne fra d8005
alle andre indstillinger dur ikke

nu er min kun en 32 tommer og derfor har den heller ikke nogen problemer med kantlys
samt sort er målt til 0.03

samt en en ex500 har mat skærm og alene det er ødelæggende i forhold til et naturtro billede.

når jeg sammenlinger min 5005 med min pio plasma skærm
Ja så er det alså ikke nogen større forskel
udover man skal sidde helt lige for på en lcd skærm

en 5005 har virkelig rykket billedekvaliteten på en entry model

du kan selv læse denne anmeldelse
dem kan man altid regne med
http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung- ... 121282.htm

en ex500 har også problemer med clouding

samt alt kører helt som det skal på en 5005
alt hvad der hedder motionsystemer skal slås fra

på denne skærm er helt sikkert ikke nødvendig

håber Rasmus måske kunne få en til test
Af JesperKeller
Må sige at hvis du har en Pioneer skærm, og du har svært ved at se forskel fordi du helliger din D5005, det syntes jeg er lidt trist. Men lad os lade det være ved det.
Som jeg nævnte var EX500 en mat skærm og havde ikke særlig godt billede, men indholdsmæssigt er den bedre end en D5005, som du selv nævner det, er en entry model fra Samsung.
Af xcardman
Men har du set en 5005 med de indstilling jeg har nævnt
hvis du kun sætter den i filmprofil, ja så er alt pumpet
det skal være efter de indstilliinger som Rasmus har lavet fra en D8005

personligt vil jeg aldrig købe en lcd over de 32 tommer
men det er så en helt anden sag
Af THM
at ex500 har 100hz gør den ikke bedre end d5005. dermed ikke sagt at ex500 ikke kan være bedre ;)
Af pallandsen
Undskyld jeg forstyrrer tråden - men Xcardman, nu skriver du gode ting om Samsung 5005. Jeg er på udkig efter et tv til ca 5 tusinde og jeg har set på dette tv, men droppede det pga de 50hz (det skal være godt til sport/fodbold). Men synes du at responstiden er ok og at der ikke for meget slør? Du siger også du ikke ville have det over 32 tommer - jeg skal bruge 40, men er omvendt ikke kræsen eller perfektionist.

Vil du stadig anbefale det?
Af xcardman
jeg har set formel 1 i 1080i og det kører alså flyende
når det gør det, er der alså ingen grund til hverken 100hz eller 800hz

motionsystemer er noget der aldrig skulle være opfundet efter mening
da de prøver og lave et billede om og sætte billeder ind som rent faktisk ikke er der.
det er både på plasma og lcd

grunden til jeg ikke selv vil købe en lcd over 32 tommer

1 betragtningsvinkel
2 chancen for ujæven lys er større

hvis det skal være lcd, skal den så have local dimming
men koster også noget mere.

men i 40 tommer går det nok, kan i hverfald godt anbefale den

lidt trist at der nok ikke kommer en test af den her på siden

havde selv en sony lcd før i mit køkken
en 32w5500
en rigtig dårlig skærm efter min mening
Brugeravatar
Af MigSelv
" havde selv en sony lcd før i mit køkken
en 32w5500
en rigtig dårlig skærm efter min mening"
Nu var der vel egentlig ikke mange lcd skærme for 2-3 år siden, der var specielt gode.
Af xcardman
det er sandt

men hvor er lige forskellen mellem en w5500 og en ex500

stort set ingen ting
Brugeravatar
Af MigSelv
xcardman skrev:det er sandt

men hvor er lige forskellen mellem en w5500 og en ex500

stort set ingen ting
Det ved jeg ikke, har kun set en EX500. Dette købte datteren, for at undgå backlight bleed.
Med kalibreringsindstillinger, fra et engelsk testsite, er dette tv en udmærket performer.
Et tv der i mine øjne, placerer sig i øverste halvdel af middelsegmentet. At kalde dette tv dårligt, er i mine øjne ikke en korrekt vurdering.
Bevares, da det blev solgt i introfasen ( i nærheden af 8.000 kr. for 40" ), ville vurderingen have været, for dyrt.
Ved indkøbet ( slutsalg af restlager / Elgiganten ) for 1 måned siden, betalte datteren under 3900 kr. for 40". Så vil historien være, du finder intet tv til denne pris, der kan konkurrere med Sony'en.
TV test i butik kan sjældent bruges til meget, men vi så ingen tv i butikken op til 6000 kr, der var bedre ( tværtimod ).
Af xcardman
det bliver vi nok ikke helt enig om

problemet er nok, at jeg er lidt farvet hvis man kan sige det sådan
da jeg netop ikke bryder mig om et mat panel
som de begge har