Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa.. Jeg har et problem med dette fjernsyn.. Jeg kan ikke få alle skærmopløsningerne frem?? Der er kun 3 forskellige, og det er slet ikke de normale indstillinger.. Håber nogen kan hjælpe jeg har prøvet alle indstillinger men kan slet ikk finde det rigtige..
Brugeravatar
Af MigSelv
Kan det uddybes noget mere, en skærm viser den opløsning den bliver tilført.
Af Glenb
Ja, men det er fordi du ved der er 4:9 og 16:9 normal vis, men man kan kun få den til at vise bred og zoom og smart tror jeg den hedder.. Altså man kan ikke se hele skærmen.. :( lidt svært at forklare så håber i ved hva jeg snakker om nu..
Brugeravatar
Af MigSelv
Det er så format, vi snakker om. Hvis jeg husker ret, er der "kun" 3 indstillinger på et Sony tv.
Hvis du bruger/ har YouSee kabel tv el.lign., ( specielt tv3 kanalerne ), kan der til tider være "skaleringsproblemer". De opstår til tider på HD kanalerne, når disse sender i SD. I disse situationer er der sorte bjælker i siderne, som i de fleste tilfælde kan fjernes i zoom indstillingen.
Jeg har tilsvarende "problem", når CanalDigital sender TV Danmark kanalerne i SD ( 5'eren og 6'eren HD ). Her hedder indstillingen på sat.receiveren dog 16:9 fuld skærm ( men svarer til zoom ).