Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej

Panasonic TX-P50C3E eller Panasonic 42" Plasma-TV TX-P42u30

Jeg skal købe nyt tv og har været utrolig glad for min gamle 42` panasonic plasma, der er afgået ved døden ved lynnedslag.

Jeg har læst flere guides til køb her på siden og har gennemlæst mange tråde og er helt med på at det vigtigst er min personlige mening om billedekvaliteten frem for specifikationerne, men vil nu alligevel gerne høre jeres mening.

Jeg har cirka 2,5 meter fra sofaen til tvet. Jeg er vant til en 42`skærm, men kan læse mig frem til at en 50´egentlig vil være mere passende. I hvertfald hvis det er fuld HD.

Hvilket af de to skærme vil I anbefale?
42´eren er full HD og standard modellen, hvor imod 50´eren er HD ready og den skrabede 3ér i stedet for 30 modellen.

Kan I hjælpe mig?

Det skal lige nævnes at de cirka 5000 er maks beløbet jeg kan afsætte.

Jeg ved LG også har nogle modeller så hvis de er bedre lytter jeg også gerne til det.
Af Plym
Jeg har sett på begge, riktignok ved siden av hverandre i butikk og ikke hjemme i min egen stue. Av de to modellene ville jeg foretrukket u30, den har rett og slett et bedre bilde. Du finner for øvrig en test av C3 hos HDTVtest, de utfører tester på en svært lik måte som Rasmus gjør.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasoni ... 211056.htm

Jeg synes selv alltid det er irriterende når det komme forslag på TV'er som er dyrere enn det budsjett man har, men her klarer jeg ikke helt å la være. Du sier at maksbeløpet på 5000 er et cirkabeløp, og da må jeg nesten si at du kan få G30 både hos Hifi-Klubben og Komplett for under 6000 kroner. Som du sikkert har sett så er den på listen over Anbefalte kjøp her på siden.....
Af Rommel
42" Panasonic G20 modellen, findes til lige under 5000 kroner :)
Af KenoBeno
Plym skrev:Jeg har sett på begge, riktignok ved siden av hverandre i butikk og ikke hjemme i min egen stue. Av de to modellene ville jeg foretrukket u30, den har rett og slett et bedre bilde. Du finner for øvrig en test av C3 hos HDTVtest, de utfører tester på en svært lik måte som Rasmus gjør.
http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasoni ... 211056.htm

Jeg synes selv alltid det er irriterende når det komme forslag på TV'er som er dyrere enn det budsjett man har, men her klarer jeg ikke helt å la være. Du sier at maksbeløpet på 5000 er et cirkabeløp, og da må jeg nesten si at du kan få G30 både hos Hifi-Klubben og Komplett for under 6000 kroner. Som du sikkert har sett så er den på listen over Anbefalte kjøp her på siden.....
Tak for dit svar og fine link.
Jeg vil overveje mit budget.

Er alle enig i, at et 42` HD tv er bedre end 50` Hd ready?
Det har jeg nemlig været i tvivl om efter at have læst de forskellige guides her på siden.
Af KenoBeno
Rommel skrev:42" Panasonic G20 modellen, findes til lige under 5000 kroner :)
Er G20 ikke den gamle udgave? Det betyder måske ikke så meget i den sammenhæng?