Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa!

Jeg er sprit ny her på dette forum og søger lidt viden og information af jer erfarne :-).

Jeg står og har fået ny lejlighed, og skal have skiftet med snart 5 år gamle tv ud, som er et Samsung LE32R7. I kikkerten har jeg haft de to ovenstående modeller i sigten. Umiddelbart, ud fra flatpanels egen guide, skal man vælge 40CX720. Dog fra min sofa og over til tv'et er der en afstand på ca. 4-5 meter. Bliver et 40¨ så for lille? Og er et CX520 bare så meget dårligere?

På forhånd tak!

Mvh Mikkel!
Af Supergris
Personligt ville jeg aldrig vælge under 50 " og gerne større på den afstand.
Hvorfor har du lige låst dig fast på de 2 modeller? Der er mange andre og bedre alternativer.
Se evt. under anbefalede skærme på denne side...
Brugeravatar
Af edinger
Alt under 50" er for småt på den afstand. Ja, 60" er nok i virkeligheden det ideelle valg med 50" som det fornuftige kompromis. Afhængig af budget naturligvis.

For ligesom guld kan købes for dyrt, kan det sandelig også købes for billigt. Så hellere en 'god' 50"-skærm end en 'dårlig' 60".

Som 'Grisen' siger - tjek listen med anbefalinger og husk på, at skærmene dér typisk fås i flere størrelser end de testede ;)
Brugeravatar
Af michelskovbo
Hvor blir der oplyst man skal vælge CX520 frem for EX720?
CX520 er en væsentlig ringere skærm end EX720 - bare til info.
Af mikkelmoeller
Tak for svarende

Årsagen til jeg har låst mig fast på netop disse to budget og funktionalitet. Jeg gennemgik flatpanels anbefalingsliste, og her fandt jeg EX720 som et af de anbefalede.

Skærmen har de funktioner jeg leder efter i forhold til WIFI bl.a. Det er primært det og en god skærm. Årsagen til jeg sammenlignede med CX520 er det er en større skærm. Dette er jo at fortrække pga. afstanden imellem sofaen og tv'et.

Har i da nogle gode bud, på en god skærm med WIFI, til max 7.000 kr? Eller er EX720 det bedste bud, selvom det en "mindre" skærm?

På forhånd tak!
Af Rene
har selv lige købt samsung 8005 40" og kan varmt anbefale den.
Af Mysen
Send en besked til brugeren "phdream" og byd på hans 55EX500 til 7000. Det er stadig en ganske god skærm, og størrelsen er god til din siddeafstand, selv om det nok vil virke voldsom i starten.

Du kan også skrive i tråden hér
Af JesperKeller
Lige til orientering er CX520 MAGEN til EX500.
CX520 er bare 2011 udgaven, og der er så vidt jeg ved, ingen forskel på denne og 2010 udgangen, andet end navnet.
Af Mysen
Den skulle som nævnt have en anden billedprocessor, men det kam jo også være denne bare har været til numerolog.