Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har lige købt et 10-32 som har fantastiske billeder og lyd på især HD kanalerne.

Jeg har dog et problem som måske skyldes de tekniske indstillinger (håber jeg).

Når man ser film fra dvd eller tv synes billede og lyd underlig, og meget anderledes end på mit gamle tv eller f.eks. i bio.

Det er svært at forklare. Skarpheden og lyden er som sådan rigtig god, men bare "underlige".
Det virker som om film vises i et andet format og lyd/billede når skuespillere taler virker "amatøragtigt".

Er det bare mig der skal vænne mig til en anden/bedre kvalitet, eller er det indstillingerne?

Håber nogen kan hjælpe, selvom forklaringen nok ikke fremstår sole klar...... (B&O butikken var i hvert fald uforstående).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Lyden kan jeg ikke lige svare på, men at du oplever billedet som anderledes skyldes formentlig 100 Hz systemet, der udglatter bevægelserne.

Det kan slås fra inde i den avancerede billedmenu, som man kan få adgang til med en kombination af tastetryk på fjernbetjeningen :)
Af Delamotte
Hej Rasmus

Der er sikkert ikke noget galt med lyden. Som jeg skrev var det bare et fornemmelse af underlig film angivelse, og kan ikke rigtig sætte præcis en finger på hvad det er.

Så 100 Hz forklaringen er måske den rette.

Men mister man ved at slå det fra så ikke andre funktioner?
Og er jeg den eneste der har haft samme oplevelse af film gengivelsen på tv'et - jeg ser ikke andet end ros i anmeldelser (stort set).

Tak.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
32 tommer udgaven anvender et lidt andet 100 Hz system end sine brødre i 40 og 46 tommer.

100 Hz systemet kan give denne lidt unaturlige effekt, men til gengæld gør det bevægelser mere flydende og sikrer, at billedet ikke hakker. personligt anbefaler jeg stort set altid at slå disse systemer fra - uanset og det er på Samsung, Sony eller B&O :)