Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nkbitsch
Kære alle sammen.

Det er efterhånden et par år siden at jeg har siddet på det her forum, og jeg må sige at det føles godt at være tilbage.

Jeg er blevet nødt til at gå på kompromis med kæresten. Vi har ikke plads til min elskede Pioneer PDP-428XD det nye sted vi flytter hen. (ja, jeg mener også at der altid er plads til en 42", hvis ikke 50"!)

Så 32" it is. Jeg er faldet lidt for en beovision 8-32, men hvordan er den egentligt?

Jeg ved at den ikke kan konkurrerer med min 42" Pioneer, men hvor skuffet bliver jeg?

Er den virkelig skod, eller er den faktisk OK?

Jeg kan ikke finde nogle reveiws.

Jeg håber meget i kan hjælpe.

De bedste hilsner
Niels Kristian
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hej Niels og velkommen tilbage :)

Jeg synes faktisk BeoVision 8 er et rigtig fint Tv. Jeg er enig i, at det er et skridt ned fra dit Pioneer, men på trods af, at BeoVision 8 ikke er en helt ny model, synes jeg faktisk, at den leverer bedre billedkvalitet end størstedelen af LCD/LED modeller i dag.

Vi har faktisk en test af BeoVision 8. Det er godt nok 40-tommeren, men du kan med sikkerhed bruge mange af erfaringerne:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1254735166
Af nkbitsch
Hej Rasmus.

Mange tak!

Jeg havde faktisk godt set anmeldelsen af 40"eren, som jo ser lovende.

Tænkte dog at de sikkert havde brugt nogle ældre og ringere LCD paneler på 32"eren fra 2008?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis jeg var dig ville jeg holde lidt igen. Jeg er netop hjemvendt fra ferie i Struer, hvor jeg besøgte den lokale B&O ekspert, der fortalte, at der sandsynligvis kommer nye LED-baserede skærme til priser lavere end BV8 i løbet af efteråret. Han mente at det allerede kunne være i september. Disse rygter er naturligvis ikke officielt bekræftede af B&O, men det kunne lugte af, at man vil have fat i mainstream markedet igen, ligesom man gjorde med BV MX i sin tid.

Personligt ville jeg ikke satse på 32" modellen af BV8, da den - som du selv skriver - ikke er samme generation som 40" modellen.
Af nkbitsch
Hej Torben.

Mange tak for insider tippet!

Grunden til at jeg overvejer BV 8-32 er fordi at man efterhånden kan få den til en god pris brugt ca. 8000kr som er det jeg vil bruge.

Jeg tvivler på at de nye LED kommer ned i den prisklasse? men det kan være jeg tager helt fejl :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, hvis det er brugtmarkedet du kigger på, så vil den nye model ikke være en direkte konkurrent rent prismæssigt. I dét tilfælde kan det nok bedre forsvares at satse på 32" modellen - jeg synes dog ikke at den er pengene værd som ny. Der er 40" modellen langt mere fornuftig.
Af nkbitsch
Må man spørge hvor meget i ville give for sådan en brugt fætter?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
For en 32" model ville jeg ikke give mere end 5-6.000 kr.
Af nkbitsch
OK .. mange tak.

De fleste er dog tilsalg for mellem 9-12.000kr.

Men det er jo klart, at hvis folk har givet 23.000kr for det for 2 år siden, er det nok svært at forstå at man ikke kan få mere end 5-6000kr i dag. :)

Jeg må nok bare være tålmodig hvis det er det TV jeg vil have.

Jeg kommer til at savne mit Pioneer :((
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Prøv at presse folk lidt på prisen. Det er klart, at det er surt at skulle tabe så mange penge på et produkt, men det er ikke guld man sidder med - det er elektronik, som styrtdykker i pris i det øjeblik det bæres ud af butikken.

Godt nok så vil mange have 10.000 kr. for deres TV på DBA, men disse TV er jo stadig til salg...
Af Michael P
Eller så må du altså sige til damen at det er billigst (og bedst :P) at beholde det tv i har nu.
Du må vise dig som MANDEN i forholdet, og sætte dit ben i gulvet, og sige at i beholder det tv i har nu, for du vil ikke af med det.

Så find hendes ynglings ting, og sig at der heller ikke er plads til den eller sådan.

Kvinder skal ikke have lov til at bestemme alt.
Min kæreste siger os, at min 50" er for stort, heldigvis kan hun ikke sige noget til det, for vi bor ikke sammen endnu, og hun har heller ikke noget at have sagt.
Personligt synes jeg 32" i en stue er passé, og det hører til i et soveværelse eller børneværelse :P

Har dog også fortalt hende, at når mit skal udskiftes, bliver det større endnu :D Den idé er hun ikke glad for, meeeen hun skal sku ikke ha lov at bestemme over hifi :P Det er mit domæne
Af xcardman
havde købt en samsung 32 5005 model
pris mellem 3500 og 4000 kr
hvorfor give mere for et 32 tommer

har selv en pio KRP model i stuen, så ved hvad god billedekvalitet er

http://www.pricerunner.dk/pl/2-2708970/ ... ign-Priser

den viser alså et super billede og design er bedre end B&o
efter min mening

men lcd har alså bare nogle ulemper, men denne skærm gør det fint
Af nkbitsch
Hej Michael.

Er meget glad for din medlidenhed, men kampen har desværre været kæmpet og er nu overstået.

42"eren måtte falde, men tilgengæld fik jeg trumfet nogle andre ting igennem.