Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har investeret i et Samsung D8005 og en blue-ray afspiller BD-8200

Men hvordan tilsluttes de hinanden?

Mht tilslutning fortalte den flinke sælger i Elgiganten at antennekabelet skal i blue-ray afspilleren og så antennekabel fra blue-ray til tv.
Endvidere er der også et HDMI kabel fra blue-ray til tv.

Jeg har dog en idé om at antennekabel skal i TV og så nøjes med HDMI kabel fra afspiller til TV - Er det korrekt??
Af Supergris
Der er jo noget, der hedder manualer, der følger med ved køb. Kan se, at det ikke bare er en Blu ray afspiller, du har købt, men også en soundbar.
Da denne ikke har en tuner indbygget, er der ikke mulighed for at tilslutte noget antennekabel, men det finder du jo nok ud af, hvis du prøver at finde et hul at putte kablet i...
Af Boehm
Hmm, der er nu både "ant out" og "ant in" bag på afspilleren og manualen, som du nævner, fortæller at "produktet har dobbelt DTV-tuner"??

Jeg har tilsluttet afspiller og tv med HDMI kabelet.
Når jeg tænder for afspilleren skriver den "Fandt ingen gemte kanaler, kør autotuning" men når jeg søger efter kanalerne finder den ikke nogen.
Af Supergris
Det eneste du skal bruge antennekablet til er, hvis du vil høre radio!
Af Rene
mener nu at den flinke mand i elgiganten har ret :) prøv at tilslutte den, lige som man gør med videoen. bortset fra scart stik, men hdmi. :)
Af Boehm
Jeg har prøvet at putte antennekabelet direkte i afspilleren og så antennekabel fra blue-ray til tv. Dertil HDMI fra afspiller til tv

Så er der en del af kanalerne som hakker voldsomt i både billede og lyd, bl.a canal 9 og tv2 zulu.

Når jeg kun tilslutter afspiller og tv med HDMI er kanalerne gode, men til gengæld kan afspilleren ikke finde nogen kanaler, men kun bruges til at se film :((
Af Supergris
Som nævnt tidligere... Dit anlæg er en afspiller, ikke en optager. Antenne er KUN til radio!!!
Af Rene
[quote="Boehm"]Jeg har prøvet at putte antennekabelet direkte i afspilleren og så antennekabel fra blue-ray til tv. Dertil HDMI fra afspiller til tv

Så er der en del af kanalerne som hakker voldsomt i både billede og lyd, bl.a canal 9 og tv2 zulu.

Når jeg kun tilslutter afspiller og tv med HDMI er kanalerne gode, men til gengæld kan afspilleren ikke finde nogen kanaler, men kun bruges til at se film :( har du sat den op rigtigt. med diverse tal, lige som med din fladskærm
Af Boehm
@Supergris: Samsung's BD-8200 har en harddisk på 250 GB så optage bør den dog kunne...
Af Rene
Rene skrev:
Boehm skrev:Jeg har prøvet at putte antennekabelet direkte i afspilleren og så antennekabel fra blue-ray til tv. Dertil HDMI fra afspiller til tv

Når jeg kun tilslutter afspiller og tv med HDMI er kanalerne gode, men til gengæld kan afspilleren ikke finde nogen kanaler, men kun bruges til at se film :( har du sat den op rigtigt. med diverse tal, lige som med din fladskærm
ps den optageren har kun dvb c og t2 tuner
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Skal vi lige blive enige om hvilken enhed der er tale om først?

BD-D8200 er en BluRay-afspiller med 250 GB HDD
BD-8200 er en soundbar med inbygget BluRay-afspiller

Det er altså ikke helt ligegyldigt hvor man udelukker et bogstav i den sammenhæng...

Hvis det er et problem med at føre signalet igennem optageren (hvis vi antager at trådstarter rent faktisk har en BD-D8200), så sæt en antennesplitter på inden du sætter antennekablet i afspilleren og lad være med at føre det videre via Ant. out.
Af Supergris
Så er det jo ikke nemt at hjælpe, når folk skriver forkert model nr..