Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Skal flytte hjemmefra til et lille studie værelse og skal derfor købe mit første fjernsyn.
Har kikket lidt i jeres guides og fundet dem gode, men kan ikke finde så meget om når man skal se film fra ekstern harddisk på sit TV.

Jeg søger:

BUDGET: 3000-4000kr

1. 32-40" (Mit værelse er på under 20 kvm, så tror det passer fint?)
2. Gerne Full HD
3. Skal kunne afspille AVI, MKV, osv med diverse undertekst filer fra en ekstern harddisk.
4. Må gerne tænder hurtigt og skifte hurtig kanal. Elsker at zappe og det værste er når man venter i over 1 nano sekund på billedet skifter ;)

resten er stort set lige meget. Er det realistisk, angående budget og krav?

Kom meget gerne med foreslag og konkrete tilbud, køber det nemlig i næste uge :)
Af Mysen
1. Størrelsen afhænger ikke så meget af rummets størrelse, som afstanden fra siddeplads til tv. Jeg vil anbefale 40-42" uden at vide, hvor langt du skal sidde fra på baggrund af, at jeg synes 32" kun passer til køkken eller soveværelse, og fordi 3-4000 kr. er for lidt til et endnu større tv.

2. Full-HD er ikke det vigtigste i denne størrelse og i dette prisniveau. Det er alligevel kun på 1080p mkv og bluray, at du får glæde af den højere opløsning, og så skal du endda temmelig tæt på tv'et.

3. Med dette som fokus, bør du kigge på enten LG eller Samsung. Samsung understøtter de fleste formater, og du skal gå efter en af de modeller, hvor der står DLNA under beskrivelse. Du får mest for pengene, hvis du går efter en af dem, der starter med "LE40D". (prøv på pricerunner)

4. Kanalskift bliver ikke som de var engang foreløbigt. Det skyldes, at det nu er et digitalt signal, der skal oversættes. Der er forskel på modeller, men du kan ikke håbe på noget, der er hurtigere end 1-2 sekunder pr. kanalskift.

Det var ikke noget konkret, men næsten. Held og lykke med det ;)
Af jesper larsen
Super fedt du lige gav det lidt mere tid, med et så godt svar Mysen. man bliver jo helt glad over, at se der stadig er folk, som svarer positiv, når folk spøger om hvilket tv de skal ud og købe :) thumps up!
4. Jeg synes personligt den længere kanalskifttid kan være mindre slem en frygtet, da jeg i mindre grad end ved analogt TV (på CRT) zapper gennem de digitale kanaler, og i højere grad anvender EPG'en til at få et overblik over aktuelle udsendelser - noget nemmere og hurtigere end tekst-tv. Et nanosekund må dog siges at være noget urealistisk, selv på analogt signal, men overdrivelse fremmer vel pointen.