Emnet er Blu-ray og harddiskoptager-bokse af alle arter

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

hey.

jeg har en en Lumatron DVDHDR-67 hardisk optager.
Men den kan ikke finde nogen kanaler, jeg har gjort følgende:

- scart output til fjernsynet scart input
- antenne stik i antenne ind put og antenne stik i antenne output op til tvet
- og sat stikket i stik kontakten

mangler jeg noget, mangler hjælp

På forhånd tak. :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kan man antage, at du har kabel-TV? Hvis ikke, så er dét fejlen. Der er ikke nogen analoge signaler i det luftbårne antennenet længere.
Af Laukage
Torben Rasmussen skrev:Kan man antage, at du har kabel-TV? Hvis ikke, så er dét fejlen. Der er ikke nogen analoge signaler i det luftbårne antennenet længere.
jeg har ikke kabel tv nej, men jeg kan sætte en boxer til mit fjernsyn vil det da så virke?
Af StoreSol
Torben Rasmussen skrev:Kan man antage, at du har kabel-TV? Hvis ikke, så er dét fejlen. Der er ikke nogen analoge signaler i det luftbårne antennenet længere.
Vil antage at Torben mente at du "IKKE har kabel-tv".

Så det passer jo fint med at du ikke kan finde nogen kanaler, da der ikke er digital modtager i din boks, du burde kunne smide en digital modtager foran din optager, og så kan den fange kanalerne i luften.
Af Laukage
StoreSol skrev:

Så det passer jo fint med at du ikke kan finde nogen kanaler, da der ikke er digital modtager i din boks, du burde kunne smide en digital modtager foran din optager, og så kan den fange kanalerne i luften.
kan du forklare det lidt nærmere?
Af Laukage
StoreSol skrev:Måske noget som det her?

http://www.wupti.com/Produkter/163585_( ... artnersite

Ellers er det ikke mange kroner op til en ny harddisk opager i stedet for din Lumatron.
det er sådan en jeg har men på hvilken måde forbinder jeg den til dvd optageren så dvd optageren kan finde tv - kanaler under kanal søgning
Af StoreSol
hmmm nej der kommer min viden egentligt vist til kort.

Det du skal bruge er jo faktisk en digitalmodtager boks, der kan sende signalet videre i et antennestik som analogt signal, så den optager kan fange kanalerne.

Om det findes ved jeg faktisk ikke, men du må jo lege lidt med google og se hvad han siger.
Af Laukage
StoreSol skrev:hmmm nej der kommer min viden egentligt vist til kort.

Det du skal bruge er jo faktisk en digitalmodtager boks, der kan sende signalet videre i et antennestik som analogt signal, så den optager kan fange kanalerne.

Om det findes ved jeg faktisk ikke, men du må jo lege lidt med google og se hvad han siger.
jeg tror bare jeg sparer op til en blu-ray afspiller med hardisk optager

Men tak alligevel :P
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
StoreSol skrev:

Nej, jeg mente hvad jeg skrev. Vi to er enige om hvad der menes, men min formulering fejler ikke noget. Antagelsen var at han havde kabel-TV og hvis den er forkert (hvilket den jo er), så er DET problemet, idet han så mangler et analogt signal.

Du kan ikke få oversat TV-signalet fra en ekstern boks til noget der kan optages i din optager ved at bruge et antennestik. I et antennestik føres der antennesignaler og din optager kan kun håndtere den analoge slags af disse - dem får du aldrig ud af det signal du modtager fra Boxer. Du kan ikke videresende hele frekvensbåndet (dvs. omdanne det fra digitalt til analogt) med noget udstyr, der kan købes for en dødeligs budget.

Du kan muligvis sende signalet fra en ekstern tunerboks til din optager via et scart-kabel, men så har du ingen forbindelse mellem din optager og dit TV, da scart-porten så pludselig bruges til at modtage et analogt signal fra boksen. Derudover, så vil det kun være muligt at optage den kanal, som boksen står på.
Af StoreSol
Ja nu læser jeg dit indlæg korrekt, sådan kan det jo gå :)