Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Leska
Jeg har "kun" et G30, men de blæser som sidder i den kører også konstant. Jeg kan dog ikke hører dem med mindre jeg ligger mit øre helt op af bagsiden af TV'et
Af Skyheart
Damn det er belastende, det er et fantastisk lækkert tv men kan sgu ikk abstrahere fra den blæserstøj. Medmindre der er konstant baggrundsstøj på udsendelser hører jeg det nemt.

Det var det samme på GT30 der dog larmede en anelse mere.

Er det bare mig der er sart eller er det okay at være utilfreds pga blæserstøj???
Af Leska
Altså hvis det larmer ligeså lidt som mit, vil jeg mene det er dig som er sart :p

Har dog læst at VT30 har 4 blæsere eller er det 5 vs 2 som mit G30 har.

Har lige prøvet at sidde i min sofa uden noget lyd på mit TV ( sidder 3 meter fra det ) og jeg kan absolut ikke hører noget.

Som jeg skrev har VT30 flere blæsere, men det burde ikke betyde det store ?

Jeg ved ikke om jeg har fået en "heldig" version af G30. Det buzzer ikke, har ikke blæserstøj, ingen grønne plamager og ingen flutuation brightness eller andre symdromer som andre folk klager over ved de forskellige modeller af G/GT/VT
Af Skyheart
Der er 4 blæsere i. Det er faktisk ikke "vindstøj" men ligesom omdrejningsstøj fra selve blæseren jeg kan høre. Og jeg hører det tydeligt 4 meter væk medmindre der er konstant lyd fra tvet

Det er også det eneste jeg har at udsætte på VT30 og det var det tv jeg helst ville ha. Men nu blir jeg nok nødt til at se på et Samsung PS51D8005
Af Leska
Har du været inde i butikker og lytte til andre VT30 ? Bare for at hører om det er dit TV det er "galt" med ? Hvis du da kan finde en butik som ikke har alt for meget støj osv :)
Af Hallas
Jeg har selv en VT30 i 50".
og kan INTET høre fra de blæsere der sidder i.. :)

der er nogle der er virkelig "perfektionister" på dette grundlag, og som lytter direkte efter det. og så ser de sig sure på det.. :)
Af Skyheart
Hehe, jeg mener jo nok at enten larmer de eller så gør de ikke. Hvis jeg kan høre dem 4 meter væk ved normal tv udsendelse, så larmer de altså i min verden :o)
Jeg har læst flere forums hvor folk er utilfredse med blæserstøj og eller buzz fra GT og VT. Og det er da trist de ikke har lydløse blæsere i et tv til 15000,-
Jeg har samlet mange pcer med blæsere der var nærmest lydløse, så hvorfor dem i et dyrt tv ikke er, det undrer mig da.
VT30 blir heller ikke varmt ligesom GT30 gjorde, så man skulle mene blæserne godt kunne køre meget langsommere og derved måske reducere støjen
Af Beano
Jeg havde en 50" VT30 (som er returneret nu) hvor blæserstøjen var belastende - kunne sagtens høres op til 5-6 meter væk. Jeg sidder normalt ca. 3 m fra tv'et hvor der var meget tydeligt ved normal brug. Buzzing, som 55" modellen angiveligt lider under, havde jeg ikke problemer med.

Ja, et top-model tv til 15K burde ikke lide under den slags - det virker som sjusket hardware design at smide hele 4 blæsere i.
Af GreenPea
Det er lidt utroligt, at Pana har de blæser problemer. De overtog jo Pioneers plasma teknologi, da de lukkede ned. Har selv et lx5090h, hvori der monteret 4 blæsere. Selvom jeg kan bruge fjernsynet, som ekstra varmeapparat om vinteren :D , har de aldrig nogensinde kørt så meget som een omdrejning. Det lyder som om, de godt kunne have skævet lidt mere til Pioneer.
Af Letten
GreenPea skrev:Det er lidt utroligt, at Pana har de blæser problemer. De overtog jo Pioneers plasma teknologi, da de lukkede ned. Har selv et lx5090h, hvori der monteret 4 blæsere. Selvom jeg kan bruge fjernsynet, som ekstra varmeapparat om vinteren :D , har de aldrig nogensinde kørt så meget som een omdrejning. Det lyder som om, de godt kunne have skævet lidt mere til Pioneer.
Det er en forsimplet påstand.

Det, at du ikke kan høre (generes af) blæserne i dit Pioneer og nogle kan høre (generes af) blæserne i deres Panasonic er ikke ensbetydende med at Panasonic har et blæserproblem (der er større end andre producenters).

Det kan jo også bare være dig der hører dårligt i det frekvensområde og de få(*) der klager over Panasonic TV hører tilsvarende bedre.

* sammenlignet med de tusindvis af Panasonic TV der sælges hvert år.

Vores hørelse er meget forskellig. Hjemme hos os generes min kone af en hyletone fra nogle af vores 12Volts transformere til loftslamper, hvis vi dæmper belysningen. Jeg selv, kan ikke høre det.

Hun generes også af blæserstøj fra vores DVD-afspiller - jeg gør ikke.

Med den viden, ved jeg, at jeg nok ikke skal købe et plasma-TV med blæsere.
Af GreenPea
Jeg tror ikke du har læst mit indlæg ordentligt. Det har ikke noget med at gøre, at jeg ikke kan høre blæserne, de har bare aldrig kørt. Det var det var pointen.
Bortset fra det, er jeg yderst sensetiv hvad støj angår. En Yousee boks kan jeg leve med, en ps3 kan drive mig til vanvid. Den bliver kun brugt til spil med høretelefoner aldrig dvd eller blueray.
Senest rettet af GreenPea 08 aug 2011, 17:05, rettet i alt 1 gang.
Af Skyheart
Det er godt for mig at vide jeg ikke er den eneste ;) Man bryder sig jo ikke om at være til besvær og det var sådan set mit drømme tv, bare foruden blæserstøjen.
Har været i HIFI Klubben idag og se på et Samsung PS51D8005.
Samsung kører åbenbart med passiv køling, så INGEN blæserstøj fra det.
Gid Pana ville gøre det samme, for jeg er ærlig talt langt mere til Panasonic og mener også VT30 er bedre end D8005. Og pænere.

Men men, buzz på D8005 var til gengæld noget tydeligere end på mit VT30. Ham i H.K blev helt nervøs for at sælge mit et Samsung plasma, hvis jeg nu også kunne høre buzzing :)

Er der nogle reelle alternativer til VT30 og D8005 inden jeg bestemmer mig for at prøve et PS51D8005

/Thomas
Af THM
et alternativ kunne være lg's pz950n, eller et lcd tv såsom lg lx950n...