Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af phanion
Halløj!

Jeg har det sidste stykke tid gået og drømt om at få opdateret hjemmebiografen lidt, da jeg synes mit tv er outdated og direkte sagt, stinker.

Anyways, så leder jeg efter et TV der er mindst 40" og max 46".
Lyden i selve fjernsynet betyder ikke det store, da jeg skal have et 5.1 surroundsound sæt til alligevel.

TV'et skal bruges til at se tv(..), film & sport(!).

(!) Udfra hvad jeg har forstået, så er det bedst at se bold med +100hz, så derfor vil jeg meeeget gerne have mindst 100hz.

Derudover kunne jeg godt tænke mig at få et TV som kunne følge med de næste par år (gerne lidt mere end det), da jeg ikke har lyst til at skulle ud og købe et nyt lige om lidt.

Jeg har fået 2 tilbud ind fra elgiganten & fona:

ElGiganten
Sony KDL40EX721BN LED 40" [7.999kr]
3D, Full HD, 100hz
&
Sony BDVE870 BD HOME CINEMA SYSTEM 5.1 [3.999kr]

Fona
Sony KDL40NX710 LED 40" [6.999kr]
3D, Full HD, 100hz
&
Sony BDVE380 [3.999kr]

Jeg er ikke den store haj til fjernsyn, så derfor ville jeg hører om der var en der lige glad at bruge 10minutter (eller hvad det nu tager) lige at kigge på mit problem og evt. hjælpe med at få det løst!
Jeg vil i hvert fald sige tak :)!

OBS!!
Det behøver ikke at være disse 2 fjernsyn jeg vælger imellem, det var blot hvad jeg fik tilbudt.
Jeg har ikke noget fast beløb jeg ikke vil overstige, men jeg vil foretrække at ligge under de 12.000kr!

Tak på forhånd :)!
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
phanion skrev:(!) Udfra hvad jeg har forstået, så er det bedst at se bold med +100hz, så derfor vil jeg meeeget gerne have mindst 100hz.
Det synes jeg bestemt ikke. Jeg synes i stedet et plasma-TV er et noget bedre bud til sport-fremvisning.

100 Hz Tv gør blot det, at de udregner nye billeder og sætter dem ind i mellem de billeder som modtages gennem Tv-signalet. Det kan give en oplevelse af mere flydende bevægelser, men det gør også billedet unaturligt og giver grums og støj omkring f.eks. bolden eller spillerne på banen.
phanion skrev: ElGiganten
Sony KDL40EX721BN LED 40" [7.999kr]
3D, Full HD, 100hz
&
Sony BDVE870 BD HOME CINEMA SYSTEM 5.1 [3.999kr]

Fona
Sony KDL40NX710 LED 40" [6.999kr]
3D, Full HD, 100hz
&
Sony BDVE380 [3.999kr]
De første Tv du kigger på får du lov til at betale næsten 2000 kroner ekstra for. Det er det samme som dette: http://www.pricerunner.dk/pl/2-2700807/ ... ign-Priser

Den anden model er sidste års udgåede model.

Nu kan jeg se, at du har valgt Sony i begge tilfælde. Skal det være Sony? Det er også lidt forvirrende, at du i det ene tilfælde specifikt er gået efter en design-model og i det andet en ikke-designmodel :)

Hvis det skal være Sony så synes jeg du får meget ud af 40EX720 modellen. Vælger du at gå efter plasma-TV, så er Panasonic G30 et godt bud. Det har dog ikke 3D.

Se også listen med anbefalinger her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738
Af phanion
Hej Rasmus.

Tak for dit svar.

Men det behøver ikke være et Sony TV, det eneste jeg kræver er bare at det er et godt tv.
Grunden til begge de TVs jeg har skrevet er Sony er at det var dem jeg blev tilbudt af de to ansatte i Elgiganten og Fona.

Jeg har også valgt at lægge surround-sættet på hylden indtil videre.
Og så behøves der jo ikke være 3D, så det ville ikke være helt slemt at få en lidt ældre model og så måske sparer et par tusinde kroner.
Af Supergris
Og tag så og gør dig selv den tjeneste, og vælg ikke mindre end de 46 ", du nævner som max!
Af phanion
Hvorfor?

Synes alligevel 46" er rimelig stort - 40/42" vil være mere end rigeligt synes jeg!
Af Mysen
phanion skrev:Hvorfor?

Synes alligevel 46" er rimelig stort - 40/42" vil være mere end rigeligt synes jeg!
Fordi at når du har plads til 46", så vil det ikke tage dig mange timer at vænne dig til størrelsen. Rigtig mange køber for småt fordi de er bange for at have et dominerende stort tv i stuen. Næsten ingen køber for stort, og det er vurderet ud fra egne og familie/ venners erfaring, samt køb/salg tråden herinde.

Du fik ikke et tilbud på en Sony i fona. Du fik en pris, men når den ikke er god, så er alle muligheder åbne. Tjek anbefalingslisten, der er linket til øverst på siden.
Jeg ville personligt vælge G30, hvis jeg havde dit budget. EX720 er dog et fint valg, hvis du har vinduer i ryggen. NX710 er en designmodel. Hvis design er vigttig for dig, så tag et kig på Samsung d6505 også.
Af pana man
Vil give Mysen ret, tvivler meget på, at du vil fortryde en 46", var selv meget i tvivl, da jeg købte mit, men nyder det hver gang jeg tænder det. . (B (men når der kommer en Blueray på, kunne jeg nu godt bruge en 52" :( )

Mvh. :)
Af Supergris
Det var nu Supergrisen, der kom med rådet først! :)
Af pana man
Hehe, sorry :)
Af Rommel
Jeg har selv et Panasonic G30, og jeg vil klart anbefale det over en Sony EX720. Jeg synes at billedet på Panasonic's plasma er meget bedre end sony skærmen. :)

Men tag ikke fejl, Sony Ex720 har skam også et rigtig godt billed :)

Der er også nogle anmeldelser af tv'er på www.avforums.com hvis du har brug for en at læse andre anmeldser af de samme skærme :)