Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kleine100
HAr nu selv modtaget følgende svar fra yousee support:

Hej Michael.

Tak for din mail.

Jeg beklager du fik af vide det var tv'et som den var gal med. Det er en ændring i EPG signalet som gør at billede og lyd mangler fra EPG'en på dit tv.

Sony og YouSee arbejder på en løsning, som vil rette problemet. I mellemtiden burde du kunne sætte dit tv til Finland og så vil du få billede og lyd igen i EPG'en
.
Af Sony37tommer
Er det en aprilsnar? Sæt dit tv til Finland??

Har nogle seriøst prøvet det?

Venter stadig på Yousee - hvorfor er de så langsomme? Vidste noget jo godt, at det var Yousee's skyld - billedet forsvandt jo pludseligt uden at at tv'et var blevet ændret.
Af evilguy
Sony37tommer skrev:Er det en aprilsnar? Sæt dit tv til Finland??

Har nogle seriøst prøvet det?

Venter stadig på Yousee - hvorfor er de så langsomme? Vidste noget jo godt, at det var Yousee's skyld - billedet forsvandt jo pludseligt uden at at tv'et var blevet ændret.
Nej det er ikke en aprilsnar. Det er fordi næsten alle TV'et understøtter Cabel-HD standarden som benyttes i Finland. Og den måde som YouSee BØR udsende DVB-C og EPG data på burde understøtte CABLE-HD, som de benytter i Finland.
Af Sony37tommer
Hej,

Med fare for at blive til grin - har prøvet at ville sætte tv'et til Finland, men ved ikke hvordan på Sony EX500.

I Systemindstillinger kan sprog ændres, men det er kun menusprog.

I Digital opsætning/Aut.programindstilling kan man ikke vælge land - man kan bare vælge Autom.programindstillingsområde - Fuld eller Normal - hvor Normal ifølge I-manual kun søger i ens eget land, men tv'et finder tilsyneladende selv ud af hvilket land man er i?

Nogle som kender fremgangsmåden på Sony KDL-(XX)EX500?

Tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du bliver nødt til at nulstille TV'et for at få lov at opsætte grundsproget.
Brugeravatar
Af michelskovbo
yakken skrev:Du bliver nødt til at nulstille TV'et for at få lov at opsætte grundsproget.
Ikke helt rigtigt.

Du kan inde under Systemindstillinger - Automatisk Opstart starte op med Sprog, Land osv uden at gendanne fabriksindstillingerne.
Af ludoleif
Jeg har prøvet at sætte mit tv til Finland... uden held desværre. Er der nogen der har haft succes med det?
Af Sony37tommer
Så er jeg til grin. Har lige brugt over en time på at indstille mit tv til Finland = ingen forandring... og at gendanne det hele til mine ønskede indstillinger
Af Sørenlyn
Først og fremmest må jeg sige, at det som Sony KDL-40ex500-ejer er fortrøstningsfuldt at se, at det ikke kun er mig der døjer med det her super irriterede EPG problem.

Men der er jo gået noget tid siden sidste indlæg, og vil derfor høre om der er noget nyt i sagen?
Eller om der er nogen der har fundet en løsning på problemet? Jeg kunne jo forstå på Sony37tommer, at sætte tv'et til Finland ikke hjalp. :)
Af kleine100
Hej Søren
Jeg har stadig ikke fundet en løsning. Jeg har også prøvet finsk opsætning uden held på mit Sony KDL46nx710.

Venter tålmodigt på yousee eller om en anden bruger har fundet en work-around som virker.

hilsen
Michael
Af Sony37tommer
Hej Sørenlyn,

Tror desværre, at vi er i TDC/YouSee's nåde.

Havde en kammerat i Odense som ikke havde EPG billede og lyd med samme tv for et år siden (hvor jeg havde det), vi troede først at det er et firmware/tv problem, men det hjalp ikke at opdatere hans tv, hvorefter mit EPG billede forsvandt i København nogle måneder efter.

Har hørt at det er noget med den måde signalet bliver udsendt til EPG på. Om der er EPG billede/lyd på alle kanaler eller kun på separat EPG kanal. YouSee lavede vist en omlægning af signalet, så det passede til deres egen YouSee/Samsung boks - og YouSee vil ikke ændre det tilbage efter talrige henvendelser.

TV har stadig EPG billede/lyd med DVB-T signal (prøvede dette for at udelukke tv'et), men altså ikke på DVB-C pga. udbyderen.

Nu er spørgsnmålet bare om Sony vil/kan teknisk lave en firmware som kan modtage det nye EPG signal med billede/lyd, men Sony har meldt ud, at det kun virker fra 2011-modeller og frem...

Øv øv - det virker som alle med 2010-modeller og tidligere er ladt i stikken.
Jeg tror jeg har fundet en løsning, som i hvert fald virker på mit tv. :-)

Jeg havde samme problem som alle andre med mit Sony Bravia KDL-32EX500-tv fra 2010, som er tilsluttet fuldpakken fra YouSee i København: Der var hverken billede eller lyd i programguiden (EPG).

Og jeg havde egentlig givet op.

Men så gjorde jeg et sidste forsøg på at prøve at lade mit tv skanne for kanaler med forskellige startindstillinger for søgningen. Jeg prøvede omkring 10 gange med forskellige indstillinger og fik et forskelligt antal kanaler ud af hver søgning, nogle gange med billede i programguiden, andre gange ikke.

Og langt om længe kom jeg frem til en indstilling, som gav mig både 283 kanaler OG billede og lyd i programguiden! Så vidt jeg kan se er alle kanaler i fuldpakken tilgængelige, inklusive radioprogrammerne.

Måske andre kan bruge det? Jeg ved blot at det virker på mit tv, men mon ikke det også kunne virke på andre Sony-tv?

Her er indstillingerne for Digital Auto Tuning, som fik det til at virke (mit tv er sat op til engelsk brugergrænseflade):

Scan Type: Quick Scan
Frequency Setting: Manual
Frequency: 100 MHz
Network ID Setting: Manual
Network ID: 151
Service Type: Free Services

Min "Auto Tuning Range" står i øvrigt på "Full", hvis det betyder noget.

Jeg ved ikke hvorfor det virker, men det virker altså på mit KDL-32EX500 tilsluttet YouSees fuldpakke i København (Østerbro).

Håber andre kan bruge det!

Sig til, hvis I mangler yderligere oplysninger eller har brug for de danske betegnelser.
kleine100 skrev:Jeg har lige prøvet de samme indstillinger på mit tv, men det virkede ikke :-/

Hvilket land har du sat det op med?

Michael
Ved nogle ældre SONY modeller, skal stilles på sprog dansk og søg på (LAND:SVERIGE)AUTOSTART.