Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej,

Jeg har tidligere været ejer af Sony, Philips og B&O tv. Dog er mit sidste tv blevet stjålet og selvfølgelig politianmeldt og alt det.

Det eneste jeg har fået at vide er bare jeg nok ikke skal regne med at se det igen...

Anyways nu er jeg blevet ret varm på Samsung UE46D8005. Syntes det er utrolig flot og har fået gode anmeldelser. Jeg har tidligere ikke været vild med Samsung, men er sikker på dette er tv'et for mig.

Mit spørgsmål er så:

Hvad gør Samsung for at tyverisikre deres tv?

Her tænker jeg på at det er et smart tv, så man må vel kunne spore det på nettet? eller er det kun serienummeret bagpå tv'et som viser hvad tv'et er?

Kan man egentlig spore tv over alm antenne signal? Jeg har jo stadig mit serienummer på det gamle tv.

Mvh
Thomas
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg tror ikke mange af producenterne gør en aktiv indsats på dette område - desværre. Selvom det er relativt nemt nu hvor Tv'et kan tilsluttes internettet, som du også er inde på.

Alle enheder, der er tilsluttet internettet, har en såkaldt MAC-adresse. Den er unik i modsætning til IP-adressen, der blot tildeles. Via MAC-adressen kan man således godt spore enheder, når de tilsluttes internettet. Det kræver dog oplysninger fra den internet-udbyder, hvorpå Tv'et er tilsluttet, og om de vil frigive sådanne oplysninger om deres kunder - selv i politisager - er jeg i tvivl om.

Man jeg ikke spore et Tv over antenne-signalet. Det er receive-only. Altså Tv'et modtager kun signaler, men sender ikke noget den anden vej.
Af ThomasHA
syntes det er rigtig mange penge at give for et tv som jeg ikke kan tyverisikre på en aktiv måde :-)

men vil det så også sige, at hvis jeg køber et brugt tv eks D8005 kan jeg ikke vide om det er stjålet??? O-O
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Det er vist en tillidssag mellem køber og sælger af brugte ting :)

Men jo, politiet registrerer serienummeret på stjålne elektronikartikler, såfremt involverede part har serienummeret enten på kvitteringen eller på kassen. Så på den måde kan man vel også undersøge et serienummer hos politiet, hvis de har en database over det.

Den bedste tyverisikring er dog i mit hoved forebyggelse. Hvis ikke en komplet tyverialarm, så et lille kamera, der tager et billede af tyven og sender det til en mail eller mobil.
Af ThomasHA
okay tak for hurtig svar :-)

Hehe sjovt du siger det... har fået sat et par små kameraer op her og der ved vinduer og dør... og så længe det er indenfor er det vel ikke ulovligt... ellers tager jeg gerne den bøde hvis jeg kan fange en langfingerede :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
ThomasHA skrev:okay tak for hurtig svar :-)

Hehe sjovt du siger det... har fået sat et par små kameraer op her og der ved vinduer og dør... og så længe det er indenfor er det vel ikke ulovligt... ellers tager jeg gerne den bøde hvis jeg kan fange en langfingerede :D
Jeg går personligt ind for en automatisk shotgun lige bag hoveddøren, men jeg kan forstå på en politimand, at det vist ikke er lovligt. 8)
Af farlex
Hej jeg har haft samme problem for 3 uger siden fik jeg ryddet mit hjem fro 3 gang jeg købte et alu bat da jeg havde haft indbrud 2 gang og de så ham betjenten der var ved mig her sidste gang han små grinet lidt og sagde ja du spiller jo meget base ball :D
Af farlex
Hej jeg har haft samme problem for 3 uger siden fik jeg ryddet mit hjem fro 3 gang jeg købte et alu bat da jeg havde haft indbrud 2 gang og de så ham betjenten der var ved mig her sidste gang han små grinet lidt og sagde ja du spiller jo meget base ball :D