Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nicklas-21
Hej

Jeg er helt ny herinde og har ikke den helt store forstand på tv. Da jeg flytter skal jeg have et nyt tv og ville gerne have et par råd med på vejen.

Jeg kunne godt tænke mig et Led-tv og har kigget lidt på følgende modeller:

Sony Bravia 40" 3D LED-TV KDL-40EX720
Sony Bravia 40" LED-TV KDL-40EX520
Samsung 40" Led-TV UE40D5004

Jeg har Playstation 3 og vil gerne kunne se fodbold og film i en nogenlunde kvalitet. Hvilket af de 3 ville i vælge hvis det var? Eller har i en helt 4. mulighed?

Nicklas
Brugeravatar
Af edinger
Torben 'Flatpanels' Rasmussen skrev:Vi har en lang række guides, som beskriver teknikken bag TVene, såsom LCD vs plasma. Dem bør du nok kigge på først. Dernæst så er alle de tre TV der foreslås tesyet her på siden, så du kan starte med at læse disse.

Til sidst så har vi - for netop at imødekomme det store antal tråde, som er 99% identiske med din - lavet en liste over TV, som vi anbefaler. Vi har endda puttet en knap i menulinjen, som tager dig direkte derhen.
Når det nu er gjort så let, hvorfor så gøre det så svært?

God læselyst.
Af Thomas Fisker
Hold dig langt væk fra d5004, møg skærm, i møg design med møg billedkvalitet :)
Tror samsung skal passe lidt på med hvor billige de vil gøre deres skærme, havde godt nok ikke forventet at se en samsung led skærm anno 2011 med bagud vendte stik, kedeligt design og generelt virker den som noget af et billig produkt, og har intet med ue40d5005 at gøre.
Samtidig er den uden DLNA, digital lydudgang og har kun 2 HDMI indgange. Der havde jeg nok valgt at sælge den under et andet navn :)

Men hvis jeg var dig, ville jeg hoppe på ex720, som du kan læse en anmeldelse af her på siden.