Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg har lovet at stå for at anskaffe og opsætte et nyt TV til mine besteforældre på 85år. Lig nu har dit et gammel B&O og stueantenne.

Det de skal have er et 32" TV, og jeg tænker at bestille boxer TV til dem da de derved kan forsætte med kun at have 1 fjernbetjening hvis TVet er boxer godkendt (right?).

Pris er underordnet. Det skal være sort,brugervenligt helst, og fjernbetrening må gerne være forholdvis simpel. De bruger kun Tvet til at se fjernsyn altså ingen DVD osv.

Hvad er det bedste 32" i kan komme på? Er det ikke fint at bestille boxer eller skal det være yousee? Bare det er nemt.

Tak for jer der gider tage jer tid til at svare O_O
Af xcardman
havde købt denne til dem

http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... prd_detail

der er rimelig store tal på fjernbetjeningen

har selv lige købt en til mit køkken
indstil den efter testen af en D8005
det er sort og den kan også vise sort både dag og nat
er målt til 0.03, som er utroligt flot af et edge led tv
så får du ikke meget bedre billede på en 32 tommer i dag

tuner kan både tage boxer og yousee

havde valgt yousee, hvis de har mulighed for det
Af basse32
Jeg tror de fleste mærker er gode, men kom lige med en pris ramme så er det nemmere at hjælpe.
Ellers vil jeg da sige tag en med fjernbetjening med store tal, og tag et hak større i tommer hvis muligt. Bare fordi de er ældre kan de stadig få stor glæde af et større tv. ;)
Brugeravatar
Af azrael
Hvad med et 42" Panasonic plasma. Ved godt, at det er 10" større end efterlyst, men plasma-billedet kommer tættest på billedrørs-tv og Panasonic har nogle udmærkede "læs let"-fjernbetjeninger.
Af retardo
Prisen er underordnet.

Størelsen er valgt fordi de har sagt det ikke må være større da det skal passe ind i stuen. De er vist lidt af den gamle skole:)

Er boxer ik det nemmeste af få installeret nu når de bor ude i bagsværd og i forvejen bruger antenne? Hvis de skal have yousee skal de så ikke have en dyr installation?

Tak for jeres inputs!
Af rkc
hvis det er det ydre mål på skærmen kan du jo snyde lidt og købe d8005 i 40" det fylder næsten det samme som et 32"og så er der fint billede til rådighed.
Af Søndergaard
Du kan også overveje et Philips 32pfl9705. Det er en topmodel i lille format som er faldet meget i pris da det er en 2010 model. Fjernbetjeningen er i Alu som de er vant til og har kun de knapper de skal bruge til at skifte program og regulere lyd med. De vil sikkert føle sig trygge med et mærke de kender og som har nogle af de samme dyder som deres gamle tv. Det har lavt strømforbrug, et flot billede og en rigtig god lyd.
Brugeravatar
Af Weissbier
retardo skrev:Størelsen er valgt fordi de har sagt det ikke må være større da det skal passe ind i stuen. De er vist lidt af den gamle skole:)
"Den gamle skole" kan være en hård modstander. Tro mig, jeg ved det. Ikke desto mindre har såvel mine forældre samt min svigermor, der alle er i aldersrgruppen 70+, henholdsvis et 52" Sony og et 51" Samsung plasma, som de har fået en min kone og mig. Ingen af dem ville selv have drømt om at købe et fjernsyn selv i den størrelse - aldrig, men efter forbavsende kort tilvænningstid er de alle blevet meget glade for deres fjernsyn.

Køb du bare en 40". Dine bedsteforældres øjne er ikke, hvad de har været, og når det først står der, så vil deres tilvænning gå tilsvarende hurtigt. Tænk på, at dine bedsteforældres første fjernsyn måske var et sort/hvidt Linnet & Laursen fra 1960'erne, der måske kun var 20", men alligevel var et stort skrummel med radiorør, der kunne opvarme hele stuen. Med det in mente, hvem ville så ikke blive skræmt ved tanken om et 40"-fjernsyn?
Af Supergris
Ja, det med størrelsen har jeg også ofte bøvlet med.
Har også rådet flere ældre mennesker ( Én over 90 år ) til ikke at købe under 42 " til stuen, og de er alle blevet meget glade for købet, og ville aldrig bytte i dag...