Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kratz
MigSelv skrev:
Fnast skrev:Jeg er bare så mega skuffet, har altid haft Panasonic plasmas, og havde glædet mig meget til at få deres nye top model med det nye fede design, men jeg tør simpelt hen ikke at købe den efter at have læst så utrolig mange posts på mange forskellige forums omkring problemet med støj fra den...

Det tvinger mig til at hoppe på en Samsung og så ofre det billede kvalitet man nu gør...

That makes me a saaad panda...
Du behøver ikke at være bekymret. Jeg har til dato ikke hørt buzz, og blæserne høres kun ved total stilhed i omgivelserne. Jeg sidder 3,5 m fra tv.
Hvis jeg var dig ville jeg, lige som MigSelv, slå koldt vand i blodet.
Jeg har haft et Panasonic PZ800 med 4 blæsere i 3 år nu. Det har aldrig givet problemer. Du kan altså ikke høre de blæsere med mindre du lægger hovedet om bag ved TV'et!
Problemer med blæsestøj blæses (for nu at blive i ordvalget...) efter min mening alt for meget op.
Tag selv ud og find et VT30 i en butik, og vurder om det er et problem for dig, snarere end at lytte til diverse rygter.
Af Michael P
Ellers må i ha gang i noget støjabsorberende matriale :)

Lyder godt nok mega træls at der er så "mange" "problemer" med de tvér

Jeg er da utrolig glad for mit tv ikke siger et pip, men det er jo også LG :P

Måske alle de blæsere og støje lyde er der pga. tvét er presset til noget nært det yderste det kan klare?
De er jo "toppen af poppen"
Brugeravatar
Af MigSelv
Fnast skrev:
MigSelv skrev:
Fnast skrev:Jeg er bare så mega skuffet, har altid haft Panasonic plasmas, og havde glædet mig meget til at få deres nye top model med det nye fede design, men jeg tør simpelt hen ikke at købe den efter at have læst så utrolig mange posts på mange forskellige forums omkring problemet med støj fra den...

Det tvinger mig til at hoppe på en Samsung og så ofre det billede kvalitet man nu gør...

That makes me a saaad panda...
Du behøver ikke at være bekymret. Jeg har til dato ikke hørt buzz, og blæserne høres kun ved total stilhed i omgivelserne. Jeg sidder 3,5 m fra tv.
Er den væg monteret? Jeg høre at der skulle være en stor forskel på om den er væg monteret eller ej da en vægmontering vil være med til at øge støjen.

MVH
Steen
Mit er placeret på tv bord, 40 cm fra et vinduesparti.
Af Beano
Kratz skrev: Jeg har haft et Panasonic PZ800 med 4 blæsere i 3 år nu. Det har aldrig givet problemer. Du kan altså ikke høre de blæsere med mindre du lægger hovedet om bag ved TV'et!
Problemer med blæsestøj blæses (for nu at blive i ordvalget...) efter min mening alt for meget op..
Vrøvl - jeg kunne tydeligt høre blæserstøj 3 meter væk fra mit VT30 ved normalt lydniveau - nok til at være generende. Buzzing havde jeg ikke et problem med og kunne kun høres på ca. 1-2 meter på min enhed.
Om VT30 er værre eller bedre deres tidligere modeller mht. blæserstøj, ved jeg naturligvis ikke med sikkerhed - men vil overraske mig hvis det var helt det samme da der kan kan være stor forskel på blæseres toneleje, selv i samme størrelse og omdrejningstal. Panasonic kan sagtens skifte leverandør af blæsere - også inden for samme model af TV.

Kratz skrev: Tag selv ud og find et VT30 i en butik, og vurder om det er et problem for dig, snarere end at lytte til diverse rygter.
Ikke en dårlig ide, men husk bare på at baggrundsstøjen og væg/gulvmaterialer i et demorum er anderledes end hjemme i stuen, så det vil ofte give et forkert indtryk af problemet. Og støjen varierer også fra enhed til enhed.

Men lad dig ikke blive skræmt fra at overveje VT30 - billedet er flot og et lækkert tv til prisen. Kan du ikke klare støjen, kan man jo (som jeg gjorde) returnere det inden for 14 dage hvis det købes over nettet.
Brugeravatar
Af MigSelv
Michael P skrev:Ellers må i ha gang i noget støjabsorberende matriale :)

Lyder godt nok mega træls at der er så "mange" "problemer" med de tvér

Jeg er da utrolig glad for mit tv ikke siger et pip, men det er jo også LG :P

Måske alle de blæsere og støje lyde er der pga. tvét er presset til noget nært det yderste det kan klare?
De er jo "toppen af poppen"
Der er ingen problemer med VT30, men der er nogle der gerne vil have at der var.
Hver gang 1 enkelt person, har oplevet et eller andet ( uanset mærke ), skal det helst blæses op som et generelt problem.
Den bedste er, når man læser dette " ved total stilhed i rummet, og 30 cm fra bagbeklædningen, støjer mit tv.
Når jeg åbner motorhjelmen på bilen, og stikker hovedet ned i dette, kan jeg høre bilen køre i tomgang.
Og det er sikkert helt normalt.
Senest rettet af MigSelv 03 aug 2011, 12:35, rettet i alt 1 gang.
Af Beano
MigSelv skrev: Der er ingen problemer med VT30, men der nogle der gerne vil have at der var.
Ja fordi jeg og en masse personer på avforums lyver om det... nothing to see here, move along.
MigSelv skrev: Den bedste er, når man læser dette " ved total stilhed i rummet, og 30 cm fra bagbeklædningen, støjer mit tv.
Hvem har skrevet det?
Brugeravatar
Af MigSelv
Beano skrev:
MigSelv skrev: Der er ingen problemer med VT30, men der nogle der gerne vil have at der var.
Ja fordi jeg og en masse personer på avforums lyver om det... nothing to see here, move along.
MigSelv skrev: Den bedste er, når man læser dette " ved total stilhed i rummet, og 30 cm fra bagbeklædningen, støjer mit tv.
Hvem har skrevet det?
Den er set masser af gange, når nogle brugere skriver, at deres tv støjer.
Af Beano
Ok men ihvertfald ikke min holdning - så perniffen er jeg trods alt ikke.
Af Michael P
MigSelv skrev:
Beano skrev:
Hvem har skrevet det?
Den er set masser af gange, når nogle brugere skriver, at deres tv støjer.
Og så tænker man bare: Hvem helvede ser tv uden lyd? :P Og hvis man gør, så kører der typisk musik i baggrunden.
Ihvertfald det jeg har lagt mærke til rundt omkring..

Okay mit gamle Pana LCD tv, summer helt åndsvagt, men det er når man næsten har skruet ned på 0, altså ikke noget man ligger mærke til når tvét bliver "brugt"
Af Beano
Jeg ser ofte film med stille scener - det skal ikke være Michael Bay det hele :)
Af kennethdoej
Har også haft et panasonic v30 50" plasma, og det buzzede slemt, kunne tydeligt høres ved 2 meters afstand og normal volume. Det var specielt helt galt ved meget lyse scener, det blev returneret efter 1 uge. Det blev byttet til sharp le820e det er piv stille og vil vove at påstå at jeg ikke kan se forskel på billedkvaliteten.
Af xcardman
godt være i klager over det

men er der nogen som har tænkt på prisen
da min pio 500M kom frem kostede det 35000 kr for et 50 tommer
pio lukkede deres prodution og jeg fik det for 20000 kr

nu må et 60 tommer helst ikke koste over 12000 kr

pris og kvalitet hænger uløselig sammen
tænk lige over den
Af Beano
Syntes jeg er en dårlig undskyldning. Priserne på fladskærme er faldet markant siden de første modeller kom frem pga.udvikling i teknologi. Men derfor behøver man ikke sjukse med kvaliteten og sikre en ensartet produktion. VT30 er trods alt også Panasonics top serie til konsummarkedet, så burde den slags være i orden.
Af xcardman
hvor er den udvikling blevet af
min 500M har stadig det bedste 2D billede du kan få
en model fra sep 2008
ingen blæser som kører og ingen buzz
selvom den udvikler lidt varme

Ja 3D og gejl, ja der er kommet en udvikling

en ting er vi da enig om. det er for dårligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4