Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beano
Jeg er på udkig efter nyt LED LCD TV og overvejer pt. D8005 eller D7005... et par spørgsmål:

1) De to modeller bruger åbenbart samme panel (=samme billedkvalitet?), men er der forskelle ud over ramme designet (evt. ifm. reflektioner)?

2) Er der clouding issues med begge modeller, eller problemet mindre udbredt på en af modellerne?

3) Bruger begge modeller adaptorer til stikkene?

På forhånd tak :)

/Beano
Af Michael P
1) Du betaler for designet, jeg tog personligt D8005 for det er da FOR lækkert det design :)
Af Beano
Jeg har svært ved at se forskel på dem på billederne :)
Af Michael P
Hmm, det kan jeg da godt se når jeg lige googler det.
Mente bare at det kun var 8005éren der havde den flotte fod, og metalramme

Og 7005éren havde firkantet fod, og en plastikramme istedet

EDIT:
Ahhh det er Plasma modellerne der er delt op sådan :P
Af StoreSol
Der er stor forskel på dem, i mine øjne er 7005 LED simpelthen grimt :)

Grim plastiskkant rundt om en sort ramme, der afgiver en svar rødlig nuance, da denne farve er at finde bag på fjernsynet.

Så designet vinder helt sikkert på 8005

---

Nu har jeg bemærket at du vil prøve et samsung LED, da VT30 skuffede dig.

Jeg har selv haft et par stykker UE46D8005 hjemme til test, men har returnet dem da jeg ikke kan leve med de fejl de har, ihvertfald ikke til den pris (14.500 dengang, nu 12.200)

De led af begge af clouding, men det syntes jeg nu ikke var så generende, det afgørende for mig er at de samtidig lider af lysere farve langs kanten, specielt top og bund (ca. 0,5 cm, ses tydeligt ved fx. fodbold). Denne fejl har både 7005 og 8005 ihvertfald på de modeller jeg har kigget på herhjemme og i de forskellige butikker.

Så personligt overvejer jeg faktisk at gå ned i serie 6 UE46D6755, der stadig har micro dimming, men kun et 200 hz panel mod 400 hz. Eller et helt andet mærke, måske VT30 (din sag hjælper mig ikke der :), eller det nye LG Nano, der nok desværre bliver alt for dyrt :(
Af Beano
Tak for info :)

Ærgeligt med det clouding og ujævne farver på Samsung D8005 :( ... mon det er noget de får løst i produktionen om nogle måneder?

Syntes du seriøst skal overveje VT30 da billedet er fantastisk og jeg primært returnerede det pga. mine øjne ikke kunne li plasma. Jeg har ikke fundet grunden til det (udover mine forældre nok tog stoffer ;) ), men jeg tror det er ekstremt få personer har lider af det. Blæserstøjen generede mig men var ikke dealbreakeren og mange andre har ikke noget problem med det.
Af StoreSol
Det kan jo også sagtens være at du ikke er generet af den lyse farvestribe, personligt syntes jeg bare at et tv i den prisklasse skal være perfekt :)

Overvejer skam også VT30 (50"), men det vil helt sikkert blive på prøve, så jeg er sikkert på at genskin, retention osv. ikke bliver et problem for mig.

Ved ikke om Samsung løser de problemer, umiddelbart tror jeg ikke, da deres TV jo tilsyndeladende sælger som varmt brød, så vil de nok heller bruge kræfter på næste års modeller som de jo sikkert snart præsenterer :)
Af Beano
Jeg forventer ikke det perfekte tv - men skal helst have så få dårligdomme som muligt :)

Enig i at et tv i det prisleje ikke burde have de problemer - måske rammedesignet der igen har haft højere prioritet end konsistent billede :P
Af xcardman
har netop en 32 version D5005
en super skærm til mit køkken
uden ujævnlys eller andet

men i 40-50 tommer køb plasma

hvis man vil undgå

1 dårlige betragtningsvinkel
2 clouding
3 hvis det skal være lcd i den størrelse, køb et med local dimming
4 der er masser af genskin på en samsung, i hvertfald på 5 serien
Senest rettet af xcardman 03 aug 2011, 15:06, rettet i alt 1 gang.
Af Beano
Jeg overvejer forøvrigt også Sony 55EX720.... kan fås til lidt over 10K (uden 3D briller) og ligner en ok deal til den pris. Og så har det mat panel hvilket jeg ser som et stort plus.

@xcardman: Plasma er desværre ikke en mulighed for mig. Mine øjne kunne ihvertfald ikke klare VT30 :(
Senest rettet af Beano 03 aug 2011, 15:07, rettet i alt 1 gang.
Af xcardman
det ser jeg så som et stort -, i hvert i forhold til billedekvalitet
Af Beano
Tja måske rigtigt nok, men reflektioner er heller ikke for lækkert hvis man har omgivelser med meget lys.
Af Beano
StoreSol skrev:Der er stor forskel på dem, i mine øjne er 7005 LED simpelthen grimt :)

Grim plastiskkant rundt om en sort ramme, der afgiver en svar rødlig nuance, da denne farve er at finde bag på fjernsynet.

Så designet vinder helt sikkert på 8005
Jeg så i går D7005 ved siden af D8005 og giver dig helt ret. Den gennemsigtige ramme på D7005 er godt nok grim og får tv'et til at se billigt ud. D8005 er betydelig pænere selv om jeg ikke er vild fan af bling-bling-sølv kanten heller :)

Ret tydeligt med de lyse områder ved kanten på D8005 da der blev vist fodboldkamp på tv'et da jeg så det. Det burde rigtigt nok ikke være et issue på et tv i den prisklasse. :(

Dammit...
Af StoreSol
Ja det er for dårligt.

Ellers skal du se på nogle af serie 6 modellerne jeg nævnte, der har de fået lavet plastik kanten meget pænere.

UE46D6755:
Kun Elgiganten koster 13.000, er dog blevet tilbudt det til 11.200.-
UE46D6575:
Kun fona koster 10.000, det er så uden microdimming.

Begge er med færre hz end serie 7 og 8