Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Maestroelite
Hej

Der har været lidt snak hist og her på diverse forums angående buzzing og larmende blæsere på VT30.

Jeg tænkte vi skulle have en dedikeret tråd herinde for det samme.

Det lader til at folk har flest problemer med 55" udgaven.

Kunne jeg få alle ejere til at skrive her:

Hvilken VT30 har du?
Hvordan er den placeret, væg eller fod? (Dette lader også til at være en faktor).
Hører du buzzing? (Elektronisk lyd).
Hører du blæserlarm? (Mekanisk eller "swoosh" lyd).
Af G MAC
Hvilken VT30 har du?

42"

Hvordan er den placeret, væg eller fod? (Dette lader også til at være en faktor).

Væg

Hører du buzzing? (Elektronisk lyd).

Ja. Hvis man tænder sit tv og sætter ingen lyd på, kan man høre problemet med det samme. Hvorfor den gør det kan jeg ikke gøre mig klog på :)

Hører du blæserlarm? (Mekanisk eller "swoosh" lyd.

Ingen blæserlarm lige pt. Men når tv'et og kørt i et stykke tid kan man høre den hvis man ikke har nok lyd på.
Af xcardman
det er sinpelt hen for dårligt af pan

med tanke på min på 50 tommer pio 500M
der sidder en blæser og er aldrig gået i gang
har prøvet og slå den manuelt og den virker

hader blæser i et tv
havde selv en pan g10, i en uge

men der er jo ikke mange som brokker sig over det
Af Beano
jeg havde en VT30 som jeg nu har returneret - returnerede den ikke pga støjen men syntes det var slemt på 3 meter og utilfredsstillende. Buzzing var også til at høre men langt fra så slemt som blæserstøjen. Det var 50" modellen som stod på standeren ca. 30 cm fra bagvæggen.
Af Fnast
Jeg er bare så mega skuffet, har altid haft Panasonic plasmas, og havde glædet mig meget til at få deres nye top model med det nye fede design, men jeg tør simpelt hen ikke at købe den efter at have læst så utrolig mange posts på mange forskellige forums omkring problemet med støj fra den...

Det tvinger mig til at hoppe på en Samsung og så ofre det billede kvalitet man nu gør...

That makes me a saaad panda...
Brugeravatar
Af MigSelv
Fnast skrev:Jeg er bare så mega skuffet, har altid haft Panasonic plasmas, og havde glædet mig meget til at få deres nye top model med det nye fede design, men jeg tør simpelt hen ikke at købe den efter at have læst så utrolig mange posts på mange forskellige forums omkring problemet med støj fra den...

Det tvinger mig til at hoppe på en Samsung og så ofre det billede kvalitet man nu gør...

Du behøver ikke at være bekymret. Jeg har til dato ikke hørt buzz, og blæserne høres kun ved total stilhed i omgivelserne. Jeg sidder 3,5 m fra tv.
Af Beano
Kommer også an på TV'ets størrelse... 42" har 3 blæsere, 50" har 4 og 55" har 5. Både buzzing og blæserstøj varierer meget fra enhed til enhed - der er flere på avforums som har fået deres VT30 byttet flere gange og hvor støjen har varieret. Så man kan være heldig at få et som er stille og en som larmer for meget. Panasonic har nogle issues i produktionen af VT30. At putte 3-5 blæsere i et TV er dårligt hardwaredesign og en invitation til problemer - lav tv'et en smulle tykkere og køl det passivt.
Af vanderlay
Nogen der ved om GT30 har mindre støj end VT30, herunder hvor mange blæsere der er i?
Brugeravatar
Af MigSelv
Beano skrev:Kommer også an på TV'ets størrelse... 42" har 3 blæsere, 50" har 4 og 55" har 5. Både buzzing og blæserstøj varierer meget fra enhed til enhed - der er flere på avforums som har fået deres VT30 byttet flere gange og hvor støjen har varieret. Så man kan være heldig at få et som er stille og en som larmer for meget. Panasonic har nogle issues i produktionen af VT30. At putte 3-5 blæsere i et TV er dårligt hardwaredesign og en invitation til problemer - lav tv'et en smulle tykkere og køl det passivt.
Du ejer tilsyneladende ikke 55VT30Y, men du må da godt fortælle mig, hvor den femte blæser er monteret.
Lave tv tykkere!! Nu har Panasonic fulgt op på alle kravene om tyndt design, det var jo åbenbart det afgørende for folks køb. Dette sker først, når folk vægter kvalitet fremfor design.
Senest rettet af MigSelv 03 aug 2011, 11:15, rettet i alt 1 gang.
Af basse32
Mit 46GT30 er væg hængt med vel 2-3 cm luft, jeg har ingen buzz men kan svagt høre blæser fra 1,5 m hvis der er stille i stuen.
Har aldrig oplevet noget af det som et problem.
Mit gamle PX80 havde lidt buzz som jeg mener forsvandt med tiden, men aner ikke om det er sådan med dem alle.
Af Beano
MigSelv skrev: Du ejer tilsyneladende ikke 55VT30Y, men du må da godt fortælle mig, hvor den femte blæser er monteret.
Jeg ejer slet ikke VT30 længere - men havde 50" hvor der var 4 blæsere. Påstanden om den 5. blæser kommer fra avforums - jeg beklager hvis der er forkert . Men 4 blæsere i 50" er også 4 blæsere for meget - det bærer præg af sløset design.

MigSelv skrev: Lave tv tykkere!! Nu har Panasonic fulgt op på alle kravene om tynddt design, det var jo åbenbart det afgørende for folks køb. Dette sker først, når folk vægter kvalitet fremfor design.
Det er ikke mit krav - jeg syntes det er en misforståelse fra fabrikanterne's side at de går på kompromit med billede, lyd og støj fordi de lige vil gøre et tv en anelse tyndere. Jeg tror at der er langt vigtigere at designet er pænt fra fronten end det er 1-2 cm. tyndere fra siden. VT30 er et meget flot tv fra fronten men havde intet betydet for udseenet hvis det var 2 cm tykkere - andet end marketing.
Det er lidt det samme tanke mht. Panasonic's 3D briller der følger med VT30 - skrækkelige at have på og tæt på ubrugeligt for mig. Ja de er "smartere" at se på ("fordi det er hvad forbrugerne vil have") end de første briller de lavede, men de gik på kompromit med anvendeligheden og jeg kunne ikke bruge dem i mere end 20-30 min af gangen. De har lige annonceret 3. gen briller som heldigvis ser noget mere praktiske ud.
Af Beano
basse32 skrev:Mit 46GT30 er væg hængt med vel 2-3 cm luft, jeg har ingen buzz men kan svagt høre blæser fra 1,5 m hvis der er stille i stuen.
Har aldrig oplevet noget af det som et problem.
Mit gamle PX80 havde lidt buzz som jeg mener forsvandt med tiden, men aner ikke om det er sådan med dem alle.
Så vidt jeg kan se har GT30 serien færre blæsere end VT30 - vist nok 2 i 55" udgaven, så 46" modellen måske kun een?
Af Fnast
MigSelv skrev:
Fnast skrev:Jeg er bare så mega skuffet, har altid haft Panasonic plasmas, og havde glædet mig meget til at få deres nye top model med det nye fede design, men jeg tør simpelt hen ikke at købe den efter at have læst så utrolig mange posts på mange forskellige forums omkring problemet med støj fra den...

Du behøver ikke at være bekymret. Jeg har til dato ikke hørt buzz, og blæserne høres kun ved total stilhed i omgivelserne. Jeg sidder 3,5 m fra tv.
Er den væg monteret? Jeg høre at der skulle være en stor forskel på om den er væg monteret eller ej da en vægmontering vil være med til at øge støjen.

MVH
Steen
Af Beano
For mit vedkommende... 50" VT30 stående på tv bord ca. 30 cm fra bagvæggen og sidder selv ca. 3 meter fra TV'et.
Montering og væg/gulvbelægning har garanteret betydning for hvordan støj spreder sig.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8