Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal vælge, umiddelbart tænker jeg bare g30y da jeg ikke skal bruge 3d til noget, og da jeg umiddelbart kun kan se vt30y´s største fordel er 3d.

Er meget i tvivl prisen jeg kan give er ca 15.000.- men er det virkelig de eksta næsten 7000.- kroner værd at gå fra g30 til vt30?

Folk siger også der er problemer i spil med vt30..jeg vil mest bruge den til playstation, DLNA fra min NAS og så bare normalt tv...

Skal ikke have mere end 50 tommer ellers bliver konen sur :D
Af elkoger
altså inde i hifiklubben siger de der er kæmpe forskel, men det tror jeg ikke en skid på. PÅ nogle af de andre forums jeg har besøgt siger det at de umiddelbart syntes g30y er et bedre køb pris vs kvalitet..men kunne vildt godt tænke mig at hører fra flatpanels..og måske dem der tester dem om det virkeligt er de 100% mere værd ?!?
Af Fnast
Jeg er lige med på en lytter her :)
Af BrianH
Hvis du er ligeglad med 3D synes jeg ikke det dyre tv er pengene værd.
Til almindeligt tv er det langt mere kvaliteten af signalet der er afgørende, så her er det dyre (G30 vs VT30) heller ikke pengene værd.
Af Michael P
Og hvis du vil ha 3D men ikke vil betale for et VT30 kan du jo købe et GT30 ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg er som sådan enig med BrianH her. VT30 er bestemt et bedre TV - ikke kun på 3D - men hvis du blot søger et Tv til at dække 2D og generelle TV-behov, så synes jeg ikke merprisen på 7.000 kroner er det værd.

I sidste ende er det naturligvis en individuel vurdering, og for nogen kan alene designet være så mange penge værd. Så tag hvad du føler mest for. Begge Tv giver dig dejlig billedkvalitet :)
Af Leska
Jeg stod selv i samme situration, indtil i mandags, hvor jeg endte med at købe et G30 istedet , da jeg så en demo af begge 2 ved et Panasonic center.

Jeg havde heller ikke nogen interesse i 3D, så som dig var jeg også i tvivl om mer prisen på 7000kr var det værd for lidt bedre 2D kvalitet, men til sidst da jeg så dem siden af hinanden, syntes jeg ikke det var det værd, når jeg ikke brugte 3D.

VT30, havde self bedre billedkvalitet, men synes ikke det var 7000krs billed forskel og design på på begge kan diskuteres. VT30 er kønnere med - One sheet glass, men G30 er bestemt heller ikke et grimt TV. Synes de begge ser super godt ud, i forhold til de sidste par års modeller.

Det skal lige siges, at jeg stort set kun bruger mit TV om aftenene, det er også værd at tage med, hvis du ser meget TV i dags timerne, er VT30 jo bedre til at det, end G30.
Af elkoger
mange tak for de svar i har givet mig :D
Jeg er/var nemlig i syv sind..som det ser ud tager jeg den billige model, men skal lige have kæresten til at godkende designet.

Så fik jeg vidst sparet 7k :D
Af Ekmani
var der ikke noget med at GT30 har en anden fosfor end G30 og ud over 3d (om man så bruger det eller ej) har et generelt bedre 2d billede?
Af Ekmani
var der ikke noget med at GT30 har en anden fosfor end G30 og ud over 3d (om man så bruger det eller ej) har et generelt bedre 2d billede?
Af Mysen
Det kommer jo også helt an på, hvor meget man vil give for de sidste 10 procent, for det er jo dem, der sætter prisen i vejret. Man kan også få en udmærket rødvin til 100 kroner. For en almindelig øldrikkende dansker vil denne vin klart være god nok til det røde kød, men for en vinentusiast ville det måske være mere på sin plads med en vin til 2-3x prisen selv om den jo ikke er 2 eller 3 gange så god...
Vt30 er lige lidt bedre på alle punkter, men det er da også et ret stort prisspring imellem de to. En billedentusiast bør bruge de ekstra penge efter min mening.En rigmand kan bare købe dyrest hver gang, mens vi andre skal prioritere, og hvis de 7000 betyder at man skal droppe skiferien til vinter, så skal man jo tage det til eftertragtning. Det største problem ved at købe en VT30 er jo nok, at netop pga. det store spring i pris, regner man med det perfekte tv. - Det er det bare ikke, selv om det dog stadig er bedre end alle de andre, man kan finde.
Af Mysen
Ekmani skrev:var der ikke noget med at GT30 har en anden fosfor end G30 og ud over 3d (om man så bruger det eller ej) har et generelt bedre 2d billede?
Du kan læse test af begge herinde. Den største forskel på de to er nok at gt30 er tyndere, og så er den bedre til at håndtere lys end g30. Tag evt. selv og dan en vurdering.
G30 - GT30 - VT30 = god - bedre - bedst