Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zentobi
Går og overvejer at investere i en fladskærm. Problemet er blot at mit budget ligger på omkring 3000 kr, men tilgengæld er mine krav for tv'et mindre.

Har set dette tv på elgigantens side:

http://www.elgiganten.dk/product/tv-rad ... -32-led-tv

Er det noget værd? det er 100 hz, og understøtter de vigtigste ting, men er meget i tvivl om det er noget værd.

Nogle forslag? er det værd og købe?
Af zentobi
Vil lige advare andre mod denne skærm. Den står til 5500 kr i butikken, og det er den på ingen måde værd. Synes den står relativt dårligt når man ser tv med en del digital støj, og ikke det bedste billed.

Den får de lige retur. Nogle bud på hvilken jeg så skal gå efter? tænkte lidt samsung 5005, men er bekymret for hvordan den klarer sig med bevægelser
Af xcardman
den kan du rolig købe

blu-ray HD og almindelig tv står rigtig godt på den skærm

formel 1 i 1080I kører helt flyende og det ingen problemer med
blu-ray

har den selv i 32 tommer

sæt i filmprofil og slå alle filter fra og brug indstilling fra testen
af en D8005

så er du kørende

har skrevet en del om denne skærm, men synes det er et fund
har en pio plasma i stuen, så tro mig hvis den ikke kunne vise et godt
billede. Vil jeg ikke anbefale den
Af zentobi
Tænkte nok at det netop var dig der ville svare 8) Har set at du har postet rigtig mange indlæg omkring denne skærm, og det bliver også den valget falder på i 40" til 4500.. Kan ikke rigtig finde nogen i samme størrelse og prisklasse der eftersigende skulle have samme kvalitet.
Af zentobi
Det håber jeg virkelig ikke at du købte.. ja der er et ocean til forskel. Kiggede selv på samme, men blev utroligt skuffende over det. Og det er næppe et tilbud - elgiganten har det til normal pris til 2899, og deres "5000 kr efter pris" og "intropris" er kun for at lokke folk til..
Af caxx
Personligt har jeg lige købt D6505.
Da jeg så D5005 i butikken, synes jeg den hakkede i panoreringen, dog ikke noget man ser særlig tit anyway.

Men du skal nok bare gøre op med dig selv hvorvidt de hak er bedre frem for en mere flydende evt. soap effekt. Jeg fortrækker nok en mild soap effekt.
Af zentobi
Har købt d5005.. og har intet opdaget af hakkeri. Og har nu set 4-5 1080p film

Kan klart anbefale det tv
Af caxx
zentobi skrev:Har købt d5005.. og har intet opdaget af hakkeri. Og har nu set 4-5 1080p film

Kan klart anbefale det tv
Måske har det bare været materialet, sælgeren var også meget obs på at prøve at sælge en anden model.
Af sauer
zentobi skrev:Det håber jeg virkelig ikke at du købte.. ja der er et ocean til forskel. Kiggede selv på samme, men blev utroligt skuffende over det. Og det er næppe et tilbud - elgiganten har det til normal pris til 2899, og deres "5000 kr efter pris" og "intropris" er kun for at lokke folk til..
Købte det ikke. Synes det virker meget kunstigt i farverne. Ser ud til at være et generelt problem på de billige Samsung modeller? Men det er svært at vurdere pga. de sindssyge farve indstillinger butikkerne benytter.

Bilka har D5005 til 3489,- i denne uge så overvejer at hoppe på den eller måske en Sony 32EX520 fra happii til 3900,-

Er faktisk mest til til Sony, da jeg synes det virker som om, det har det mest naturlige billede.
Af xcardman
når du indstiller en 5005 som min
i filmprofil og indstilingerne fra testen af en led 8005

så er min påstand du ikke får ret meget mere naturligt billede fra en lcd skærm.

jeg kan jo ikke lade med at sammenlige andre skærme med min pio plasma skærm som stadig er det bedste billede du kan få i 2D

en 5005 hakker ikke

alt hvad der hedder motionsystemer og digitale filter
det skal slåes fra

NEj den hakker stadig ikke

sjovt som alle billige skærme hakker i el giganten :((
man skulle tro de har sat dem til at kører i gennem med 60 hz
så kan sægler jo sige køb en dyre skærm, den er meget bedre.
Af zentobi
Ja lige nøjagtig.. Den der Phillips 600 hz video som de smider på, får jo alle billige skærme til at hakke. Selv nogle af de dyre skærme også. Men ja super skærm

Men er det egentlig den samme som d5004? eller hvad er forskellen? bilka har den nemlig til 4000 og har lige givet 4500 for min
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så vidt vides, så er 5005 og 5004 ikke samme skærm og man bør vidst holde sig fra 5004.
Af zentobi
Godt og vide 8)