Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Piero
Hej

Har lige købt mig et Samsung D7005. Jeg er ret grøn.

Problem: Når jeg tilslutter min ps3 er der flakkende prikker over hele skærmen. Mit gamle fjernsyn, et 32" JVC, havde ikke problemet.

Nogle der har en idé om hvad der er galt?

Vh
Af Beano
Lyder som et dårligt HDMI kabel.
Af Piero
Okay. Så må jeg ud og investere i et nyt kabel, det er også forholdsvis gammelt.

Det undrer mig bare, at der ikke var samme problem, med samme kabel, på mit gamle fjernsyn.
Af Stefanjesp
Det er ikke dit HDMI kabel.

Da signalet i et HDMI kabel er digitalt vil det enten vise et perfekt billede eller slet ikke vise noget.
Af Beano
nej, jeg har selv oplevet problemet med prikker ifm. et dårligt HDMI kabel sammen med ps3.

F.eks kan et kabel der fint kan klare 720p godt give problemer i 1080p .. men typisk ældre kabler.
Af Stefanjesp
Jeg kan tage fejl, men det er altid den forklaring jeg har fået omkring kabler.

Det kan selvfølgelig være at kablet er gået i stykker og da kabler i dag ikke koster mere end en hundrede lap er det vel værd at prøve, uden at det går ud over økonomien.
Af Beano
Faktisk har jeg en HDMI switch som driller med min PS3 og Bravia LCD TV - masser af sne , skratten og udfald hvert 5-10 sek. Switchen virker 100% med min Xbox 360 og Mac Mini.
Det med at det enten virker eller ej er en skrøne, men det er meget nemt at se hvis et HDMI kabel er defekt eller dårligt da fejlene springer i øjnene med det samme og ikke bare en lille forringelse af billedkvaliteten :)