Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af intentus
@THM

Retter du ikke lige dit seneste indlæg, da det kan se ud som om du kun quoter (bemærkede godt dit svar inde i quoten, men ikke lige med det samme :))?
Af THM
intentus skrev:@THM

Retter du ikke lige dit seneste indlæg, da det kan se ud som om du kun quoter (bemærkede godt dit svar inde i quoten, men ikke lige med det samme :))?
har rettet det, ved ikk lige hvordan det havnede der ;)

er ret sikker på det ikke kan løses med en kalibrering.
tror ganske enkelt at det er jer der ser regnbueeffekt på plasma, ligesom ham jeg kender ser det på selv de bedste projektorer. han ser det til gengæld ikke på plasma...
Af Beano
Jeg returnerede mit VT30 i dag under fortrydelsesretten - kunne ikke leve med det belastende slør og ville ikke risikere at problemet ikke gik væk. Blæserstøj var også en faktor til jeg besluttede mig for at droppe projektet.

Så må jeg jo bare finde et fornuftigt Sony eller Samsung LED LCD TV i stedet...
Brugeravatar
Af intentus
Æv Beano, altid kedeligt at returnere noget, så det må virkelig have været et annoying problem :((

Har ikke rigtigt fulgt LED-markedet, men der er nogle Flatpanels-købsanbefalinger til bl.a. spilkonsoller her...

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

Herunder f.eks. 46" Samsung D8005 (LED), testet på Flatpanels, citat fra konklusion:
Billedkvaliteten på D8005 er generelt flot og Samsung har nået en række forbedringer i forhold til sidste års LED-modeller. Dybden af sort er den bedste vi endnu har set fra et Edge LED baseret Tv og endda på niveau med Panasonic GT30. Tv'et har stort set ingen problemer med ujævn lysfordeling og betragtningsvinklerne er bredere end på tidligere LED-modeller fra Samsung (kontrasten falder dog fra brede vinkler). Responstiden er tilmed hurtig pga. scanning backlight systemet, og jeg lagde ikke mærke til nogen form for overdrive slør (glorier omkring bevægende objekter). Alle disse faktorer bidrager til at skabe god SD-billedkvalitet og fantastisk HD-billedkvalitet.

http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1304941407
Må dit nye køb blive tilfredsstillende!

intentus
Af Beano
Tak :)

Overvejer faktisk D8005 i 55" modellen som lyder super men er lidt nervøs for reflektionerne (syntes VT30 var ret slem) og input lag. Sony's EX720 lyder som en ok deal og skulle have lavere input lag end D8005.
Men uanset, så kommer der nok til at gå nogle uger inden jeg investerer igen - priserne falder nok lidt i efteråret.
Af Mysen
reflektionerne er lavere på EX720 end på D8005 og VT30, men du kommer altså ikke helt udenom dem, hvis lyset står direkte i skærmen. Og hvis du allerede undgår dette, så formår D8005 altså at bevare et bedre billede i dagslys end både VT30 og EX720 pga. det effektive kontrastfilter.
Du kan få 55EX720 til 10.699 i Bilka i denne uge, hvilket er lidt af et kup. D8005 er noget dyrere, og en mellemting kunne være D6505/D6515.
Tv'et har stort set ingen problemer med ujævn lysfordeling
Om D8005.

Dette gælder tilsyneladende kun testmodellen.. Der er mange herinde der rapporterer ujævnt lys fra Samsungs LED modeller. Om det er et problem, er vist forskelligt, afhængigt af hvordan man oplever det, og om man ser tv ofte/sjældent i mørke omgivelser.
Af Beano
Mysen skrev:reflektionerne er lavere på EX720 end på D8005 og VT30, men du kommer altså ikke helt udenom dem, hvis lyset står direkte i skærmen. Og hvis du allerede undgår dette, så formår D8005 altså at bevare et bedre billede i dagslys end både VT30 og EX720 pga. det effektive kontrastfilter.
Jeg har normalt meget lys i stuen i dagstimerne pga 6 vinduer men direkte sollys på skærmen har jeg dog ikke ved tv kiggeri :)

Så kunne tyde på D8005 er det jeg skal gå efter - den har vel ikke generende blæsere eller strøjproblemer? ;)
Af THM
Beano skrev:
Mysen skrev:reflektionerne er lavere på EX720 end på D8005 og VT30, men du kommer altså ikke helt udenom dem, hvis lyset står direkte i skærmen. Og hvis du allerede undgår dette, så formår D8005 altså at bevare et bedre billede i dagslys end både VT30 og EX720 pga. det effektive kontrastfilter.
Jeg har normalt meget lys i stuen i dagstimerne pga 6 vinduer men direkte sollys på skærmen har jeg dog ikke ved tv kiggeri :)

Så kunne tyde på D8005 er det jeg skal gå efter - den har vel ikke generende blæsere eller strøjproblemer? ;)
det skulle den ikke have...
Af bantam
intentus skrev:Som Jokum nævner, kan en ISF-kalibrering måske afhjælpe det?
Nej, desværrre. Det er et fænomen som er afhængigt af den anvendte teknologi/implementering. Jeg oplever i øvrigt et lignende problem på visse LCD-TV (uden at det nødvendigvis har samme årsag).
Af Beano
Jeg må nok hellere inspicere min kammi's Samsung fra 2010 nærmere - ville være surt hvis jeg får en D8005 hjem og jeg også ser regnbuer i den :|
Af Mysen
Beano skrev:Jeg må nok hellere inspicere min kammi's Samsung fra 2010 nærmere - ville være surt hvis jeg får en D8005 hjem og jeg også ser regnbuer i den :|
Nok en fin idé, dér.
Kombiner der med en tur i butik, hvor du fokuserer udelukkende på reflektionerne. Billedkvaliteten er ikke så vigtig derinde, men reflektionerne kan du sagtens vurdere.
Af Beano
Det vil jeg gøre :)

Er reflektionerne og skærmoverflde på Samsung's top modeller ændret sig fra 2010 til 2011 ?