Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af HenrikA
Er der nogen som har erfaring med denne skærm? Alternativt HX720 eller NX720. Overvejer at købe HX820, men tilsyneladende er der ikke store forskelle mellem denne og HX720 udover design og i høj grad pris.
Af -jacob
Personligt ville jeg selv vælge HX820. Den har et 200hz panel som JEG synes giver bedre bevægelser, og så har den dynamik edge led, der giver et bedre sortniveau, hvor EX720 kun har edge led.

HVis jeg var dig så ville jeg kigge på begge tv for at sammenligne disse faktorer. Det er meget sandsynligt at du ikke kan se forskellen/forbedringerne, og hvis det er tilfældet så er HX820 ikke de ekstra penge værd for dig.

Husk at det er meget svært at se en forbedring på sortniveauet med mindre at rummet er meget mørkt, så det vil du ikke kunne se i en oplyst forretning.

på HX820 kan du prøve at slå Dynamik LED til og fra, og derved se forskellen på sortniveau'et på HX820 som HAR dynamik LED, og EX720 som IKKE har dynamik LED.
Af HenrikA
Hej Jacob
Tak for svar. Har også haft set på EX720, men den er ikke relevant, jeg har svært ved at finde de større forskelle på HX820 og HX720. Umiddelbart ser det ud til at de har samme spec. så merprisen ligger i design og gorillaglas?
Af vizz
Hej.

Ja forskellen ligger i glasset og designet - samt at HX820 har indbygget Wifi, HX720 kræver en dongle (men de har begge stadig normalt netstik).

HX720 er en top model i skrabet design.
NX720 er en EX720 med glas og mere lækkert kabinet + Wifi.

Personligt har jeg lige selv købt et 46HX720 efter flere ombytninger af et UE46D7005/UE46D6505 - jeg er utrolig tilfreds i forhold til 46D7005 - Clouding mm. er minimal på Sony og produktet virker færdigt efter min mening.
Dog er SmartTV delen ikke lige så stærk endnu som på Samsung TV - men prio 1 for mig er TV'ets generelle performance og ikke SmartTV.

Prisen for at opgradere fra et HX720 til et HX820 er ret høj når elektronikken samt skærmen er den samme. (kun gorilla glasset og designet er forskellen).