Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af duch3n
Hej Flatpanels, Jeg er på jagt efter et nyt fjernsyn, og har kigget på et af de nye LED tv fra LG, jeg har ikke kunnet finde så meget om det, da det er et nyt tv, og ikke er blevet testet da det ikke er en topmodel.
Så vidt jeg forstår er LE530 sidste år model, er der nogen speciel forskel?
og til sidst, er der nogle fjernsyn i ville mene der er bedre til prisen(max. 5500)?
Fjernsynet skal stå i et lyst rum, være 42-46", og gerne have mat skærm.

Håber i kan hjælpe mig :)
Af red_martians
Hej
Du får ikke noget fjernsyn der er specielt bedre en LV550. Det har nogle rigtig gode farver. meget brede betragtningsvinkler. Den hovedsagelige forskel mellem LE550 og LV550, er at LV550 har local-dimming af lysdioderne. Dvs. at den bedre kan styre sort-niveoet over hele skærmensflade. samt at den kører med den nyeste udgave af LG's mart-TV. Det giver dig flere tjenester, men også mulighed for at styre fjersnynet med en ipad eller iphone som fjernbetjening.
Af duch3n
det var nu LE530 og LV530 der var tale om, jeg har læst artiklen om de nye 2011 skærme fra LG, så ved godt at 530 ikke har smart tv, men ellers(specifikations mæssigt) er der ingen forskel.
LV550w er jo 1000 kr dyrere end LV530 :)
Af red_martians
det var også det jeg skrev ;-).. LE550 har smart-TV, men det er en meget forsimplet udgave fra sidste år. Der er langt flere tjenester og muligheder i den nye.

Og så er der bl.a local-dimming systemmet som jeg skrev om. Der skal du helt op i en 7 eller 8 serie fra samsung for at få det samme.
Af red_martians
ups... sorry.. det var 530 og ikke 550.. sorry. Men ellers er der local-dimming-stystemmet. det tror jeg også at LV530 har.
Af duch3n
Jeg tror du har fået mig overtalt! - tak for det, nu må jeg bare finde en butik der har LV530 stående så jeg lige kan få set billedet på det inden jeg køber :)
Af red_martians
ja, ellers tror jeg at 550 giver samme billede, men bare er uden smart-TV. Den står rundt omkring. har ihvertfald set at hifiklubberne har LV550 stående. Men tjek lige om 530 har local dimming, jeg er lidt i tvivl, men vil også finde det underligt hvis den ikke har.