Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af friisand
Hej!

Har lige købt et Samsung "Smart" tv UE40D6506. Kigger lidt efter en soundbar. Er der nogen fidus i at købe en Samsung....eller kan jeg ligeså godt købe et andet mærke?
Af Peter Schrøder
friisand skrev:Har lige købt et Samsung "Smart" tv UE40D6506. Kigger lidt efter en soundbar. Er der nogen fidus i at købe en Samsung....eller kan jeg ligeså godt købe et andet mærke?
Lydmæssigt er det nok et spørgsmål om smag. Betjeningsmæssigt ville jeg nok vælge en med HDMI, og som understøtter CEC, for at undgå yderligere fjernbetjeninger. Afhængig af, hvordan dine højttalere er placeret, kunne du også slutte tv'et til anlægget?
Af Steemann
Jeg har selv både samsung tv og samsung lydbar. og dette virker rigtig godt. Jeg har sat det sammen med det medfølgende optiske lydkabel og har ingen problemer. Soundbaren tænder selv når jeg tænder tv'et og jeg kan styre soundbaren med den "almindelige" tv remote.
Det eneste der måske kan irritere er at den ikke slukker samtidig med tv'et. Enten skal man selv over og slukke på soundbaren eller også skal den bare stå inaktiv i 20 min så slukker den selv.

Men det er vel smag og behag om du vil have en Samsung eller et andet mærke. Gå ned til en TV pusher og lyt til de forskellige enheder for at finde det som du kan lide.