Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af THM
Xcardman: hvad er forskellen så på en 500m og LX5090h, eller er det også bare tuner til forskel?
lyder iørvigt godt med din nye d5005, er kommet til selv at overveje den til soveværelset ;)
Af xcardman
THM skrev:Xcardman: hvad er forskellen så på en 500m og LX5090h, eller er det også bare tuner til forskel?
lyder iørvigt godt med din nye d5005, er kommet til selv at overveje den til soveværelset ;)
Min 500M har et helt andet design og er "kun" 6 cm dyb
det er ren monitor model og uden nogen form for tuner

den er lavet til erhvervslivet og har faktisk aldrig været meningen den skulle sælges til en almindelig forbruger
men de skulle jo sælges da pio lukkede deres prodution

den har en pure indstilling, lige som THX på en pan vt30
den skærm beholder jeg indstil dens død, eller der kommer et oled tv som er til at betale.

Men er yderst tilfreds med min samsung 5005
Både digtial SD og HD står rigtig flot
den viser bare sort om det er om dagen eller aften
den er målt til 0.03 i test

grunden til jeg blander min 500M ind i billedet
er fordi jeg samenligner lidt med den.

Så du bliver i hvertfald ikke skuffet over denne model
må sige samsung er kommet langt og der er i hvertfald ingen grund til motion systemer på den skærm.

hvis du læser testen af deres 8005 LED her på siden
så viser den nogenlunde samme billede
Af ahler09
samsung 5005, er kun en 50 hz, bare så du har det med i tankerne når du skal købe ..
Af xcardman
hvad skal du også bruge 100hz til ud over at ødelægge billedet
så det ligner en tegnefilm da det er en chip der ligger billeder ind
som faktisk ikke er der

har lige set formel i 1080 i HD

kører helt flydende fra en Ac ryan media afspiller
Af THM
nå sådan... der er heller ikke nogen grund til at skifte sådan en ;)
glæder mig at hører. er dog bange for at 32" blir for småt til soveværelset...
tak. jeg er dog ligeglad med 100hz, vil slå det fra alligevel, da jeg syntes det ødelægger seeroplevelsen...
Af vizz
vizz skrev:
xcardman skrev:hvert panel svinger desværre
edge led er kendt for clouding

så der kan desværre godt være clouding på en model og andre har ikke noget særligt

havde en sony w5500 før i mit køkken og det havde clouding så det halve kunne være nok.

Men denne samsung har en lille plet nede i højre kant
men lige så snart jeg tænder en lampe kan det ikke ses
kan kun se det i et helt mørkt rum

men 40 tommer og opefter har de sikkert noget mere

Intet kan endnu slå min 500M i billedekvalitet, som er i min stue

men når man tænker på dette er en entry model
så får man alså fuld valuta for pengene i forhold til billedekvalitet
Det 46D7005 som jeg har prøvet, havde ud over den generelle milde clouding ligesom en kraftigere lysende halvcirkel som var ca. 15cm lang lidt oppe fra bunden i højrehjørne som er ret tydeligt om aftenen med lamper tændt. Det kraftigere lysende punkt kommer først efter 30-40min brug.
Jeg syntes også at det står utroligt flot - men jeg syntes at glansen går af når ovenstående fremkommer. Kan man slet ikke få er godt 46" LED TV i disse dage til omkring 12K hvor clouding ikke skriger til en ?

Det 500M som du taler om, kan du være mere specifik - model/størrelse/teknologi ? (er nubegynder her ;) )
Jeg har nu fået fat i et andet 46D7005 og det havde desværre en pixel fejl midt i skærmen og der var rigtigt meget clouding igen.... så jeg besluttede mig for at prøve et D6505 istedet - men jeg er enig med Jer, D6505 panelet er ringe iforhold til D7005 panelet (farvemæssigt er det ok men ikke betragningsvikel mæssigt) - jeg havde også problemer med at det hakkede som der er en der nævner.

Jeg har derfor opgivet Samsung og prøvede lykken med et 46HX720 istedet. (11999kr)
Det virker indtil videre utroligt lækkert og fuldendt - smarttv (mkv afspilning.) delen er dårligere men jeg har ikke tænkt mig at bruge den alligevel - der bruger jeg min PS3 istedet.

Eneste rigtige minus er stikkenes placering - men det kan jeg leve med i forhold til en skærm med mega meget clouding.

Med Sony's TV går man åbenbart ikke helt galt i byen...
Af xcardman
endnu en grund til jeg aldrig vil kunne anbefale en lcd skærm
over de 40 tommer
Med mindre skærmen har local dimming og derved fri for ujævntlys
som der er på edge led

der er plasma alså bedst til tv og blu-ray dvd og langt billgere i forhold til billedekvalitet

har selv plasma i stuen

men 32 versionen fra samsung, har alså ingen problemer
ud over man skal sidde lige foran