10 feb 2012, 18:32
Hey.
Gammel tråd, men jeg synes alligevel jeg ville bruge den til at fortælle om min begestring for min nye ps43d455 (B
Desværre fik jeg den ikke til røverprisen i elgigantenfor i uge 5 til 2499,-WTF!!!! Jeg gav 3099 i Bilka, som ellers havde den til 3699,-, men efter at have nævnt wupti, som havde den til 3099,-, fik jeg den til det.
Allerførst vil jeg nævne at jeg ikke fatter hvor meget tv man får for pengene. Komponenterne MÅ være fra Kina, selvom det er lavet i Ungarn (Januar 2012 i øvrigt)
Efter kalibrering med de settings jeg fandt i den tråd som bcd nævnte ovenover, er jeg fuldt tilfreds. Billedet er godt, selvom det kun er 1024x768 opløsning. Downscaling af 1080p og upscaling af 720p og 576 dvd fungerer virkelig godt, og SD ser også fornuftigt ud. AVi, mkv og mp4 filer afspiller den fra usb stick (med undertekst) uden nogen form for bøvl, og det ser endda godt ud!
Minusser:
- skærmen er super reflekterende, så hvis man har lys direkte mod det, er det nok ikke det tv man skal vælge.
- Min har dirty screen effekt, som betyder at f.eks en hel hvid skærm ser nusset ud - det har dog ingen betydning når man har inhold på skærmen - selv ishockey.
- plasma buzz lider den også lidt af, men jeg hører det kun ved total stilhed.
- kanalsortering er besværlig
Plusser:
- pænt design med tynd ramme.
- naturligt billede, der flyder rigtig godt også til sport.
- afspilning af diverse filer fra usb fungere problemfrit.
- 43 tommer til 3000, med godt billede!
Vil du have et no-nonsens tv uden internet, kan jeg kun anbefale det. Billedet er meget naturligt, og sortniveaut er på toppen.
P.S. her er i øvrigt de settings jeg bruger:
Billede: Film
Cellelys: 20
Kontrast: 80 (jeg justerer lidt på det, afhængigt af indhold)
lysstyrke: 58 (jeg justerer lidt på det, afhængigt af indhold)
skarphed: mellem 20 og 35
farve: 50
tone (G/R): G50/R50
Avancerede indstillinger:
sort tone: fra
Dyn. kontrast: fra!!!!
Gamma: 0 (nogle gange -1)
Farverum: Auto
Hvidbalance:
- rød: 23
- grøn: 25
- blå: 22
+ rød: 15
+ grøn: 27
+ blå: 25
kantforbedring: fra
bevægelseslys: fra
Billedindstillinger:
farvetone: varm1 (de fleste der har kalibreret dette tv rigtigt, siger varm2, men det er for gulligt til min smag)
digital støjfilter: fra
mpeg støjfilter: fra
film: fra
Økoløsning: fra