Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Integra
Hejsa alle sammen

Jeg skal bruge lidt hjælp, da jeg står og vil have mig et nyt tv til soveværelset, da mit nuværende TV i længere tid har irriteret mig grusomt pga. den dårlige betragtningsvinkel. Samtidig kan jeg se, at alle de små tv i købsanbefalingen lider af samme problem.

Jeg har ikke noget særlig stort soveværelse, hvilket gør at jeg forestiller mig en 22-26"" vil passe fint. Derudover står tv'et på en skænk, hvorfor vinklen fra sengen til fjernsynet bestemt ikke er optimal. Fjernsynet vil ikke blive sat til mit kabel tv, da jeg udelukkende skal bruge det til at se dvd på.

Er det muligt at finde fladskærme i den størrelse, hvor betragtningsvinklen i mit tilfælde ikke vil blive et problem? Og i tilfælde heraf, hvad vil I kunne anbefale?
Af Integra
Jeg læser i anmeldelsen at "De vandrette betragtningsvinkler er tilfredstillende, men de lodrette kan påvirke billedet, så hvis du planlægger at vægmontering dette Tv i soveværelset, bør du ikke placere Tv’et for højt.", hvor problemet i mit tilfælde er, at skænken netop er høj, hvorfor betragtningsvinklen er lodret.

Er det stadigvæk det mest optimale tv eller er der andre der ville passe bedre?
Af Integra
Takker, men 32" er nok lige voldsomt nok :)
Af xcardman
et 32 tommer fylder jo ingen ting
en samsung er kun 2,9 dyb
http://www.samsung.com/dk/consumer/tv-h ... prd_detail

har selv plasma i stuen, men på dette tv er betragtningsvinkel faktisk rimelig god
koster lige under 4K
samt et 32 tommer giver som regel bedre billedekvalitet
fordi dem under 32 er der ikke rigtig sket nogen større udvikling på
Af Integra
Det er egentlig heller ikke så meget dybden der er afgørende, men selve størrelsen. Jeg synes personligt ikke det er pænt med et altdominerende fladskærm i et meget lille soveværelse, hvorfor jeg tror 22" ville passe mig bedst, men kan til dels også gå med til 26".

For slet ikke at tale om at konen ville aflive mig, ved bare forslaget om at stille så stort et tv op i soveværelset.
Af DavidHimself
Hvis tv'et hænger for fodenden af din seng er 22" liiiige friskt nok :) og et 32" er kun 14 cm bredere end et 26" og de koster næsten det samme nu til dags... til gengæld vil du næsten altid få bedre billedekvalitet på 32"erne!
Af xcardman
ok hvad har du i stuen

jeg sidder 3 meter fra et 50 tommer, som de fleste gør

så et 32 tommer i soveværelset er fint

du kan jo hænge det på væggen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Køb et vægbeslag der kan vinkles ud fra væggen, så kan du uden problemer bruge Sharp LE320.