Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af kaja69
Det var heller ikke klart, my bad, men det interessante er i høj grad passiv 3D og det er 7000 serien. Men som jeg skrev: Er 7000 serien lig 6000 serien med passiv 3D? For den norske test af 6606H er meget positiv...
Af kaja69
Der er en hollandsk "test" af 7606 på YouTube. En kommentar er lidt interessant: "These Easy 3D Philips are using LG panels and tech. As are Toshiba."

Kan det bekræftes?

Passiv 3D slår aktiv i min bog så det ville være spændende med en test af 7606!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Da Philips ikke selv producerer LCD-paneler længere, så er den oplagte leverandør (og tidligere joint-venture partner) LG den oplagte samarbejdspartner til passiv 3D. Philips har også benyttet Sharps ASV-paneler i bla. deres highend skærme, men pt. tilbyder Sharp ikke passiv 3D.
Af kaja69
Så er der en test af 7606 hos fullhd.gr (de går tilsyneladende ret seriøst til værks de der grækere):

http://fullhd.gr/2008-03-14-21-37-34/in ... eview.html

(hvis dit græske er lidt rustent er der jo altid Google Translate :)
Af kaja69
Er der scanning backlight på de nye TV i 7000-serien?
Af kaja69
Med scanning backlight er der vel rimlig sikkerhed for en hurtig skærm, der er god til fodbold etc. Designet er umiddelbart helt i orden og skærmen er meget tynd med ned/udadvendte stik til flad montering. Og man får Passive 3D og desuden fuld pause og optagefunktionalitet som jeg forstår det. En 42PFL7606T kan købes for 7k. Det virker som en rigtig god pris eller er der noget jeg har overset?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
kaja69 skrev:Med scanning backlight er der vel rimlig sikkerhed for en hurtig skærm, der er god til fodbold etc. Designet er umiddelbart helt i orden og skærmen er meget tynd med ned/udadvendte stik til flad montering. Og man får Passive 3D og desuden fuld pause og optagefunktionalitet som jeg forstår det. En 42PFL7606T kan købes for 7k. Det virker som en rigtig god pris eller er der noget jeg har overset?
Umiddelbart er jeg enig i betragtningerne. Jeg har dog endnu ikke selv set Tv'et idet jeg var på ferie dengang Philips viste dem frem i Barcelona.

Jeg håber på at kunne få 7606 ind til test, men min kontaktperson hos Philips er også på ferie lige pt. Panelet i skærmen er i øvrigt et LG panel, så 3D-effekten burde være nogenlunde på niveau med LGs Cinema 3DTV, som vi allerede har testet.
Af kaja69
Ja, den virker interessant. Det som jeg lurer på er om der i det hele taget er et bedre bud <10k klassen hvis vi taler ren 2D? Vel og mærke når ultra flad montering og pause/optage er et krav.

I den sidste ende er 3D for mig blot en nice to have feature men også her er jeg sikker på at jeg foretrækker den passive teknologi.

NB jeg har set at de europæiske modeller af både GT30 OG VT30 i 42" nu kan købes for under 10k, men mit problem med plasma er støj (buzz og blæsere), bøvl mht indkøring for at undgå retention og (i begrænset omfang) strømforbuget.
Af make
Hej, jeg har forgæves prøvet at få svar på disse spørgmål i en anden tråd og prøver også lige her. Håber der er nogen der kan hjælpe.

Jeg overvejer at købe et Philips 46" PFL5605H eller PFL5606H

Den nye 5606H er med edge LED og den gamle er backlit LED. Backlit LED skulle være bedst så vidt jeg har forstået. Hvilken en af de 2 TV har bedst billedkvalitet?

Jeg kunne også godt tænke mig at vide om indstillingerne fra testen af 5605H kan bruges til 5606H. Og hvad forskellen i det hele taget er?