Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af andersmikkeslen
Findes der specielle eksterne harddiske (modeller, mærker osv), der anbefales til dette tv? Det er IKKE til at optage tv på men blot til at smide i siden, når der skal vises billeder, film, musik osv.

Jeg har en WD 2,5" der fungerer og en LaCie 2,5", som slet ikke dukker op - så inden jeg løber ud og køber en ny, større disk, så modtages input meget gerne.

Takker
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg har selv fin erfaring med en Trandscend til Samsungs modellerne. Men de findes vist ikke helt op i TB-klasserne.Hvor stor kapacitet skal du bruge?

Jeg ved at mange producenter angiver et loft, men jeg ved også, at flere brugere herinde har haft succes med at få større diske tilsluttet.
andersmikkeslen skrev:Jeg har en WD 2,5" der fungerer og en LaCie 2,5", som slet ikke dukker op
Er de foramatteret i samme filsystem (f.eks. NTFS eller FAT32)? Måske er den der ikke dukker op formmattere i med andet filsystem end den anden?
Du kan tjekke det i Stifinder/Explorer i Windows. Højerklik på drevbogstavet i Stifinder og vælg egenskaber for at kontrollere filsytemet den som drevet er formatteret med.
Af TheSleeper
Jeg har koblet en Lacie 2TB USB 3.0 til mit PS59D7005 uden nogen som helst problemer ;0)

Jeg bruger den til film, MP3 og billeder ...
Af thomas_bk
Der er flere hensyn at tage.

Men et af de vigtige, hvis det drejer sig om en ekstern harddisk der kun er drevet af strømmen fra usb-porten, det er strømforbruget. Det er desværre således at man oplever at en harddisk ikke kan trække nok strøm fra usb-porten til at fungere.

Oplever man dette problem, så kan det eventuelt løses ved at købe et USB y-kabel. Det betyder at harddisken kan trække strøm fra to usb-porte, hvilket typisk løser problemet.
Af andersmikkeslen
begge disks er NTFS. Jeg har købt en samsung 1TB USB3 disk, der virker fint.

Nu skal jeg bare have et PCI-E USB3 kort til den stationære PC :)