Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ahler09
Hej Flatpanels :)

Jeg skal have mig et nyt LED tv. Det skal være en 32" skærm. Tv'et skal bruges til at se massere fodbold, og spilles ps3 på. (fifa og call of duty)

Jeg har set på det her tv fra bilka:
http://www.bilka.dk/Elektronik/TV/Sony- ... line_uge30

Og det her tv fra føtex:
http://viewer.zmags.com/publication/842 ... 427ca7c/24 (samsung UE325005p)

Samsung tv'et har 100hz CMR, og betyder det så ikke den kun har 50 hz og 50 til noget andet? Jeg har ikke styr på det!

Men jeg håber meget på folk kan hjælpe med at komme med kommentarer og gode råd omkring et nyt tv :)

Jeg skulle meget gerne købe et nyt tv i morgen, så jeg kunne godt bruge noget hjælp :)
Af ahler09
der er ingen der ved noget om det ???
Af PeterD
Call of Duty...Var det ikke det Breitvik spillede før han tog steroider og gik amok på en ferieø.... ;;)

Bilka er vist large med returret (14 dage når det er pakket ud og sat til) så det er måske ikke så dårligt...

Sony har også 100 hz (ellers ville billedet flimre).

Sharps Aquos 32" har jeg kun hørt godt om, og sydkoreanske Samsung er det sikre valg. OK billed, men betragtningsviklerne kunne måske være (endnu) bedre...Tilgengæld er det slankt og sort skulle også være ok.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Billedet flimrer ikke på en LCD skærm uanset om den kører 50 eller 100 Hz. Du tænker på billedrør og det kan på ingen måde sammenlignes.

Et rigtigt 100 Hz system (ikke CMR) bør slås fra hvis der spilles FPS-spil da det introducerer en del inputlag.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Til prisen er det et udmærket TV.
Af ahler09
Hvilke af de to tv vil du anbefale ?

Sony 32" LED TV KDL-32EX710
eller
Samsung UE325005p

Eller kan du give et link til et helt tredje der er bedre?

På forhånd tak :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg ville tage EX710 af de to, men hvis du nu kigger på vores liste over anbefalinger, så er der TV, som kan fås i samme prisleje. Der sidder en knap på menulinjen øverst som tager dig direkte til listen. Et bud fra den liste kunne være LG 42PJ650N.
Af ahler09
Tak for svar :)

Jeg er på udkig efter et 32". Det du anbefaler er 42".

Vh christian
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
De fleste skriver 32" fordi de ikke har overvejet, at 42" måske var bedre - eller fordi de kommer fra noget virkelig småt og ikke kan forestille sig mere. Hvis det partout skal være 32" så er EX710 et ok bud.
Af ahler09
Det skal være 32" fordi jeg kun er ca 2½ meter fra hvor tv'et skal stå. Så jeg vil ikke have et alt for stort tv.
Brugeravatar
Af edinger
Med 2½ meters afstand er 42" absolut ikke for stort.

Historien om ham, der kom hjem og ærgrede sig over, at han ikke havde valgt et mindre tv, har vi endnu til gode ;)

Lyder, som Rasmus siger, som om du kommer fra noget meget småt.