Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle derude.

Jeg har her til formiddag investeret i et LG 47SL8000 tv.

Jeg har nu kæmpet i snart 4 stive timer, med at indstille de digitale kanaler men stadig uden held.

Jeg har kunne læse mig frem til at landet skulle stå til Sverige, hvilket det nu gør. Men tv'et finder stadig kun de 34 analoge kanaler, på trods af jeg har yousee's fuld pakke.

Under søgeindstillingen har heg sat den til frekvens:143000 symbolhastighed: 6875 modulering: 64 Netværks-id: 00151/151

Er der nogle ideer derude til hvordan jeg kan rede min søndag ? :)

På forhånd tusinde tak.
Af m-k-c
Så røg der desværre 2,5 time på, uden problemet er løst.

Virkelig ikke nogle der kan komme med lidt guldkorn ? :)
Af m-k-c
Jeg har stadig ikke fundet nogen løsning.

Hvis der ikke er nogle herinde der ved det, er der så måske nogen som ved hvor jeg kan få hjælp ?

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Har du prøvet at opdatere firmware? Den bør kunne hentes på LGs hjemmeside og overføres til en USB-nøgle.
Jeg går da stærkt ud fra, at den automatiske søgning giver resultater med den seneste firmware.

Alternativt så prøv at kig i den lange tråd om SL8000 her: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=12993

Jeg mener da ikke at huske, at folk generelt har haft så store problemer med indstilling af digitale kanaler? Hvilken Tv-udbyder har du?
Af m-k-c
Hej Rasmus.

Først og fremmest tak for dit svar :)

Jeg har ikke prøvet at opdatere firmwaren. Mest af alt fordi jeg ikke har haft mulighed for at finde den.

Af tv udbyder har jeg yousee.
Det der sker når jeg søger, er at den starter på 50 procent og derefter går op, uden at finde dtv. En anden lidt mærkelig ting er at en af automatik søgningen "fuld søgning" er "låst" og man derved fx ikke kan ændre distrikt nr. Jeg har søgt i alle 3 (standart, fuld søgning og bruger) alle uden held (de andre er ikke låst).

Måske nogle der kan smide et link til hvor jeg finder den nyeste firmware til - LG,SL8500.

Jeg er temlig ny på området indenfor fjernsyn - Og jeg har vist allerede fundet ud af, det heller ikke er det jeg i fremtiden skal satse på :o

Håber på hjælp drenge.
Af m-k-c
Hej derude.

Til jer der har samme model, kan i oplyse hvilken firmware version jeres tv kører med. Jeg har selv V03.56.00 - Og er interesseret i at vide hvorvidt i har samme eller om det kan være der problemet for DTV ligger.

Hvis i har en nyere, hvor fandt i den?
Af -jacob
Det lyder lidt mystisk hvis man skal til at opdatere sit nye tv, bare for at kunne indstille kanalerne.
Da jeg købte min første fladskærm, fik jeg en lille opsætningsguide med, der viste præcist hvordan jeg skulle gøre, og hvilke frekvenser jeg skulle bruge.
Hvis jeg var dig, så ville jeg tage ned i butikken imorgen, så kan de lige vise dig hvordan du skal gøre. Det er formodentligt en af de oplysninger du har tastet ind der ikke er korrekte.
Af m-k-c
Hej Jacob - Tak for dit svar.

Da jeg er på SU og derved har et skrabet budget, har jeg købt tv'et brugt. Det er derfor desværre ikke en mulighed at fysisk gå ned i en butik og bede om hjælp, - derfor skriver jeg her :)

Jeg ved at tidligere ejer havde hd kanaler osv, men via en boks.
Af -jacob
Hvordan kan det være at sproget skal stilles til sverige? er du sikker på at det er rigtigt?

På sonys modeller kan man vælge imellem hurtig scan hvor man skal indtaste de samme indstillinger som du også har gjort, på de nyere modeller kører det hele på auto, hvis udbydereren (yousee) understøtter det.
Den anden mulighed er at køre en fuld scan, hvor tv'et søger på alle frekvenserne. Det tager længere tid, men anbefales hvis tv'et ikke finder alle kanaler.
Det Lader til at (fuld søgning) på dit LG svarer til ovenstående, og derfor kan du ikke indstille frekvensoplysninger.

Er du sikker på at der overhovedet kommer et digitalt signal til dit tv?

Ellers burde Rasmus vide hvordan det skal foregå, han har jo testet samme model.
Af m-k-c
Hej igen Jacob.

Jeg er efterhånden temlig sikker på sproget skal stå på "sverige"
Det er ihvertfald hvad jeg har kunne læse mig til i de mange andre indlæg jeg efterhånden har læst igennem. Jeg kan også se det på mit eget tv. Da jeg efter indstillingen, får mulighed for at vælge "parabol" eller "kapel"

Nej jeg er ikke sikker på der kommer et digitalt signal til tv'et - hvordan tjekket jeg dette? Jeg har selvfølgelig haft kontaktet Yousee, og de har informeret mig at så længe de analoge kanaler står skarpt (hvilket de gør) har det ikke noget med kablet at gøre. Men om der kommer digitalt signal til tv'et - hvordan skal den forståes ? :)
Af Rex64
Hej m-k-c
Jeg har 42sl8000. Da jeg satte land til sverige kunne jeg søge på kabel.