Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Underteksterne forsvinder så hurtigt, at jeg ikke kan nå at læse dem.
Det er på DR HD kanalen. Kan ikke huske om problemet også er på DR K. Jeg har alm UHF-antenne på taget i sommerhuset, med ca 10 meter antennekabel. Signalkvaliteten siger "god" på mit Philips 8604H/12.
Er der nogen derude, som har en løsning. Ingen problemer hjemme, hvor vi har YouSee.
Af Per Ole
Jeg har samme problem med mit Philips 9604, og problemet er også aktuelt på DR-K kanalen.
Philips siger, at det måske er antennesignalet som ikke er godt nok, selvom signalstyrkeindikationen fortæller at modtagelsen er god.
Det kunne være interessant at høre om andre har samme problem med andre fabrikater tv.
DR teknisk service siger, at problemet ligger i tv'et.
Af 4xSaaby
Ved ikke hvor meget relevans det har, da problemet jeg havde med underteksterne på DR HD ikke var det samme som jeres, men nu får I historien alligevel.

Har et LG 42SL8000 og havde også problemer med undertekster på DR HD modtaget via DVB-T, men her manglede underteksterne helt i starten af en stor del af dialogerne.

Troede først det var min gl. kabelskåret antenneforstærker der var årsag til problemet, men efter skift til anden forstærker var problemet der stadig. Signalstyrken lå på 65-70% og signalkvaliteten på 100%.
Efter lidt dialog med LG support fik jeg fremsendt ny FW, men heller ikke installation af denne afhjalp problemet (det ændrede dog problemet da der nu manglede undertekster i hele sætninger, i stedet for bare i starten).
Øget signalstyrke (ifølge LG support skal den være 80% eller over) afhjalp heller ikke problemet.
Løsningen blev at der blev sendt en tekniker ud, som skiftede tuneren (sidder hvis på hovedprintet) i fjernsynet, og det har afhjulpet problemet. Der er nu undertekster på det hele, og det er som om de kommer hurtigere end før (men forsvinder ikke hurtigt som i jeres tilfælde).

Sjovt nok er den aktuelle FW versionen nyere end den jeg fik tilsendt fra LG support, og som sidegevinst er den "hvide støj" som visse af SL8000/8500 modellerne (incl. mit eget) havde ved lav lydstyrke også forsvundet :) men det er en helt anden historie.