Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cyrus
Hey FP people! :p

Har endelig fået min VT30, men jeg kan ikke finde ud af at få den til at spille alt tv lyd ud gennem mit optisk kabel til min receiver.

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan??

Desuden har jeg også lige købt en Pioneer VSX 921 receiver som konstant afspiller en form for "demo reklame" på dens lille display, hvordan slår man det fra? :D

Håber i kan hjælpe!
Brugeravatar
Af MigSelv
Den optiske adaptor sættes i rette udgang på tv ( pas på, passer også i hovedtelefonstikket ), isæt optisk kabel i adaptor. Tilslut til receiver, vælg den rigtige indgang på receiver ( der skal muligvis "åbnes" op for indgangen i receiver menu ).
Af Cyrus
alle kablerne er tjekket og alle er korrekt placeret. Det virkede før med mit gamle fladskærm, men der havde jeg muligheden for at være ekstern lyd system. Det har jeg ikke på vt30?
Brugeravatar
Af MigSelv
Cyrus skrev:alle kablerne er tjekket og alle er korrekt placeret. Det virkede før med mit gamle fladskærm, men der havde jeg muligheden for at være ekstern lyd system. Det har jeg ikke på vt30?
Er heller ikke nødvendigt, det spiller af sig selv, hvis alt er monteret korrekt.
Af Crille
Hmm har noget alla samme problem, jeg er lige flyttet og det virkede før, har så fået smidt mit vt 30 op på vægen og det hele spiller, har monteret alt korrekt, tjekket reciver osv, så ville jeg kigge om der kom lys ud af tv'et, det gør der så ikke? kan det være der er sket skade på tv'et eller er der noget jeg har slået fra ?

nogle forslag?
Af KimH
Slet ingen grund til og bruge et optisk kabel.

Et hdmi kabel i hdmi2 og så ned i din reciever så har du alt det lyd du skal bruge. Plus du kan skrue op og ned for forstærkeren da denne har cec styring.

Når du har koblet det til, trykker du på Viera link knappen og i højtaler valg vælger du hjemmebiograf. Bum så kører det