Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa,

jeg købte tilbage i marts 2009 dette Panasonic fjernsyn og har været super glad for det, selvom jeg længe har gået med tanken om at udskifte det og smide det ind i soveværelset :)

Nu sad jeg netop og så TV, da det pludselig slukkede af sig selv. Jeg kan ikke tænde det igen på fjernbetjeningen og dioden på fjernsynet står og blinker rødt (blinker regelmæssigt, stopper så et par sekunder for så at starte igen) - det er den lysdiode der normalt er grøn når tvet er tændt og rød når det er slukket.

Hvis jeg slukker det manuelt på selve fjernsynet så dioden slukker og så tænder det igen (manuelt på selve fjernsynet) kommer der fint billed på skærmen og lysdioden skifter til grøn, hvorefter det igen slukker af sig selv efter et pr sekunder.

Jeg har prøvet at hive strømmen til fjernsynet, vente lidt og sat det til igen, uden resultat - jeg kan stadigvæk kun tænde det ved at slukke det på selve fjernsynet, tænde det igen på selve fjernsynet, og så slukker det igen af sig selv efter få sekunder.

Er dette et "kendt problem" med denne model? Er der nogen der har oplevet noget lign.? Hvad har jeg af muligheder? - det er mere end 2 år, så er vel ingen garanti længere.

Håber nogen kan komme med lidt input.....

PFT.
Af FH1976
Hej,

det blinker 11 gange, slukker så og begynder forfra.

Kan læse mig frem til på nettet at mange andre har oplevet det samme - jeg prøver at kontakte det lokale Panasonic Service Center.

Har været super glad for mit Pana, men hvis levetiden kun er ca. 2 år, så bliver det også det sidste jeg køber i denne omgang.
Af FH1976
Great..... har snakket med det lokale Panasonic center og det vil koste ca. 3500-4000 at få lavet, og ingen garanti da det er 2 år og 4 mrd. :(

Kan naturligvis ikke betale sig at få lavet, så jeg må ud og kigge efter et nyt husalter...... har altid sværget til Panasonic, men sådan en oplevelse sætter sine spor så det bliver sgu nok ikke et nyt Pana !:(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Og du har ikke en indboforsikring, der dækker elektronik?
Af FH1976
jo, mener jeg da - havde slet ikke tænkt på at den måske kunne dække.

Ender sgu nok også med at det bliver et GT30 eller VT30 som afløser - når man først har vænnet sig til Pana plasma, er det svært at nøjes med noget andet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Panasonic har heller ikke en speciel dårlig fejlrate ift. de andre større spillere, så du bør ikke tage dit ene tilfælde som normen.

Selv har jeg en tillægsforsikring som dækker elektronik (funktionsfejl) og skade på indbo i almindelighed (pilfingrene). Med disse to forsikringer burde man være dækket godt ind. Husk dog at alm. indbo ikke dækker funktionsfejl eller pludselig skade på eget indbo.