Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nocity75
Jeg havde egentlig forelsket mig i et Panasonic G30 og var så igår ude og se det IRL, det er sgu et lækkert tv :) Men i butikken spørger de så ind til lysforhold i stuen og hvornår på dagen vi ser tv og anbefaler derfor LG lv550w istedet.

TV'et kommer til at hænge på væggen ved siden af en sydvendt terassedør på 2x3m, så der er meget lysindfald og 2/3 af tiden hvor fjernsynet kører, bliver i dagtimerne. Han mente i butikken at vi med G30'eren ville få sammme problemer med genskær i tv'et som vi har nu på vores gamle CRT skærm og ville derfor anbefale LG lv550w istedet som har en mat overflade og skulle bedre kunne gengive sort i dagslys pga LED.

Hvordan er jeres oplevelser med plasma/LED i godt oplyste rum ?
Og hvordan med LG lv550w, nogle der har erfaringer med den ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Vi har en guide (se knappen øverst) om forskellene på LCD og plasma. LCD er mere lysstærk så det vil nemmere kunne "overdøve" lys fra dine vinduer. Plasma har derudover en glasfront, som vil spejle en del. Vær dog OBS på, at mange LCD TV har en glossy coating, som også reflekterer en del.
Af nocity75
Jeg burde nok have skrevet, hvordan er jeres oplevelser med G30'eren i godt oplyste rum ? Da jeg så på det igår synes jeg nemlig ikke der var nævneværdie reflektioner i skærmen, men nu var det også temmelig overskyet igår. G30 har vist også antirefleksbehandling, den er bare ikke helt så god som på de dyrere modeller, hvis jeg har forstået det rigtigt.