Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.

Jeg har et par spørgsmål omkring LG's PK760N, som jeg håber I kan være behjælpelige med at besvare.
Indeholder 760'eren et TruBlack panel? Synes jeg finder divergerende svar på nettet.
760'eren kan tilgå internettet, men behøver jeg bruge en LAN forbindelsen, eller kan man tilslutte den wirelessly til routeren via LG's USB dongle? Har lidt problemer med at trække et kabel til der hvor TV'et skal stå.
Er der meget støj fra 760'eren? TV'et skal stå på et bord og altså derfor ikke direkte op af en væg.
Kan IC modulet håndtere et Canal Digital kort, så jeg kan slippe for HD boksen?
Hvordan er det med anti-glare på 760'eren? Vi har p.t. et 32" JVC CRT TV, vil genskin være reduceret (bare lidt) i forhold hertil? Nuværende TV står modsat overfor et stort vindue (med hvide, tykke gardiner), som er nordvendt - forventer ikke samme antiglare som på LCD, bare det er bedre end CRT.

Et mere generelt spørgsmål, da min viden om plasma er begrænset - HVORFOR kan man opleve døde pixels på et plasma??
Af kimpetersen1971
Nogen der har erfaring med at købe TV i Sverige? Har fundet 760'eren til Kr. 1.500 (DKK) under bedste pris i Danmark (Kr. 7.999).
Hvordan er man stillet, garantimæssigt?
kimpetersen1971 skrev:Et mere generelt spørgsmål, da min viden om plasma er begrænset - HVORFOR kan man opleve døde pixels på et plasma??
Fordi den også er opbygget af enkelte subpixels, som styres via et multiplex system bestående af en masse transistorer. Disse kan gå i stykker.