Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Onsdag d20 juli var en stor dag for mig, da blev mit nye Samsung UE46D7005 hentet og opsat:-)

Jeg har længe været på udkig efter dette tv, men forskellige udmeldinger med problemer og ulykkelige ejerer fik mig til at tøve lidt med mit køb..

Nu har jeg haft et par dage til selv at vurderer dette tv, og jeg må sige at jeg er ovenud tilfreds med min nye skærm.. Kontrasten i dette tv er efter min mening helt enorm, hvor sort virkelig er sort og ikke grå.. Giver virkelig dybde i billederne.. Billede indstillingerne er tildels kopierede fra dette forum og ellers sat op efter min egen smag..

Jeg har set tv 2 dage nu, uden at vide hvad jeg egentlig har set.. Det skal forståets sådan at jeg har kigget efter fejl/problemer med skærmen, nu hvor jeg har læst om mange der har problemer med det..

Fejl 1-- En lille svag lysere kant rundt ved rammen (ca 0,5cm inde..)

Fejl 2-- Svag clouding/men næsten ingen og sjældent

Efter 2 dages brug, ser jeg ingen af disse fejl længere, kan stadig set dem men ligger ikke mærke til dem længerer..

Nogle ville måske returnerer deres TV med disse fejl andre vil måske slet ikke registrerer dem, mens nogle vil finde dem ubetydelige..

Jeg syntes at jeg står med det perfekt TV idag og er ovenud glad for det.. Har siddet hele dage og set Tour de France på Eurosport i HD, og føler næsten at jeg var med helikopteren ude at flyve:-)

Så min pointe med denne tråd er egentlig.. Lad jer ikke skræmme af hvad i læser om af fejl og mangler på jeres drømme TV, men noter jer dem i baghovedet og vurder selv ved at se det live hjemme eller i butik.. Man kan let blive skræmt væk fra at købt sit drømme tv og måske helt uden grund, det ville jo være ærgerligt..
Af lennon
Problemet er, at Samsung tilsyneladende har en temmelig uens produktionsgang - og vidtløftig kvalitetskontrol . Hvilket resulterer i det fænomen som kaldes "panellotteri" . Og det handler desværre ikke kun om panelforskelle. . .
Af ozong
Jeg har her til aften sat mit UE55D7005 op og er imponeret og samtidig meget skuffet.

Jeg ville overraske konen og havde sat TV m.m. op, kalibreret TV'et jf. indstillinger fra test her på siden og sat en god film på (Inception (Blu-ray)).
Filmen starter og efter 5-10 min. siger hun forsigtigt til mig om det skal skinne fra kanter og hjørner.

Jeg har bevidst ikke fortalt hende noget på forhånd og blev derfor meget overasket, at hun spottede det så hurtigt.

Jeg tror ikke mit panel er helt i orden, man ser tydeligt det skinner ind fra hjørner og langsider, Det forstyrrer også billedet en smule. Dog primært når jeg ser film med sorte bjælker, da bjælkerne så ikke er sorte men ligesom oplyses fra kanten med et rødt/hvidt skær.

Hvad %""¤#&!/ gør jeg nu?

Det er generende, men får jeg et bedre TV hvis jeg bytter, eller er det bare endnu en kupon i panellotteriet?

Bør jeg skifte til D8005 eller måske skifte til Plasma? Har overvejet Panasonic VT30, men vi har børn der spiller Xbox og det har afholdt mig fra plasma.

Håber der er nogen der kan give moralsk opbakning.

/Oz
Brugeravatar
Af MigSelv
Så længe du vælger EDGE Led, vil du have problemet i større eller mindre omfang.
Hvis du er nervøs for burn in med plasma, så tag et kig på Sony HX 920 serien. Dette er også LED belyst, men fra bagsiden, så her slipper du for clouding. Her vil du så i visse situationer opleve glorier, opstår med sorte baggrunde hvor der er områder der skal være hvide/lyse. Men efter min bedste overbevisning, mindre forstyrrende end clouding.
Af Supergris
At spille xbox på en VT30 vil overhovedet ikke være noget problem. Tværtimod vil det være en nydelse...
Af StoreSol
ozong skrev:
Bør jeg skifte til D8005 eller måske skifte til Plasma? Har overvejet Panasonic VT30, men vi har børn der spiller Xbox og det har afholdt mig fra plasma.

Håber der er nogen der kan give moralsk opbakning.

/Oz
Hej

Du vil ikke få noget ud af at skifte til LED 8005, med mindre du er heldig i lotteriet son du selv skriver, det et nemlig de samme paneler der bruges i serie 7 og 8.

Jeg har selv opgivet Samsung LED i år, syntes ikke deres modeller lever op til mine krav i forhold til deres pris. ( har haft et pa r stykker ue46d8005 hjemme), en skam da deres design er klart det fedeste på markedet pt.

I forhold til trådstarter er det ji meget individuelt, hvor meget de enkelte fejl generer en, personligt kunne jeg ikke leve med den lyse 0,5 cm, og mener ikke et fjernsyn i denne prisklasse bør have sådan nogle "simple" fejl.
Af lennon
Med udgangspunkt i et velfungerende D7005/8005 LED(minimal clouding) - så har det afgjort været lidt af et gennembrud mht billedkvalitet på LCD fronten . Men har man ikke et decideret LCD behov, så er Samsungs topplasma altså stadig overall en endnu bedre billedperformer - og samtidigt billigere pr tomme .
Af ozong
Jeg vil lige dele disse billeder med jer, de er taget med en mobil og er lidt uskarpe. Men det vise tydeligt hvordan fejlen ser ud på mit TV.
Billederne er taget med de indstillinger (D8005), der stammer fra testen, HD signal fra Canal Digital.

http://www.megaupload.com/?d=23CVMLE2
http://www.megaupload.com/?d=18QCIN9Y
http://www.megaupload.com/?d=9MR7S8WD

Jeg er ellers super tilfreds med tv'et, det er flot, SD og HD signal står super flot og skarpt og 3D er ligeledes i top, men der er bare lige det der med clouding =(

Hvad syntes om billederne?

Jeg syntes ikke det lever helt op til mine forventninger, men er det "as good as it get's", når man taler edge LED?

/Oz
Brugeravatar
Af MigSelv
Ikke noget jeg ville acceptere, men for et edge led, er det vel ganske normalt.
Af ozong
Det kan jeg simpelthen ikke tro, det så ikke så slemt ud i butikken =(

Er det virkeligt normalt?

/Oz
Brugeravatar
Af MigSelv
ozong skrev:Det kan jeg simpelthen ikke tro, det så ikke så slemt ud i butikken =(

Er det virkeligt normalt?

/Oz
Det ser man ikke i butikken, der er ikke mørkt nok.
Af ozong
Du har delvist ret, det er klart det er mest tydeligt om aftenen.
Men udover clouding, har jeg også tydeligt lys, der kommer fra kanterne og hjørnerne og det kan tydeligt ses i dagslys og det har jeg ikke set i butikken.

Jeg kan bare ikke tro det er normalt, men når du siger det må jeg jo tro på det, men jeg syntes stadig det er uacceptabelt.

/oz
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lyset i kanterne er nu ellers den fejl, som de fleste af dette TV lider af, så det burde også være på butikkens eksemplar. Kan det tænkes, at du ikke kiggede efter fejlen?
Af ozong
Jeg er helt sikker på at jeg har kigget efter det, men har åbenbart ikke set ordentligt efter ;;)

Jeg tager kontakt til butikken hvor jeg har købt det og Samsung, så må vi se hvor det ender.

Jeg tror nu stadig ikke at min lysfordeling er helt normal.

/Oz

P.s. Den eneste måde at undgå det på er Plasma eller baggrundsbelyst LCD/LED?